We´re going to USA!

I september åker vi till underbara USA! Vi åker dit minst en gång per år. De senaste tre åren har Mr Jackson åkt med oss med detta året får han bli hemma =( Vi hade tänkt att med Lakrits istället men nu har jag tänkt om så han får stanna i Sverige. Det blir så satans dyrt att ta med honom. Han har inget pass så det måste fixas (han har redan rabisevaccinerats 2 år i rad) hans flygbiljett kostar $200 enkel resta + att han måste till veterinären och avmaskas före hemresan. Eftersom han inte har varit hos "min" veterinär i Port Hueneme så gör de alltid en total hälsokoll när de tar mot en ny patient = dyrare första gången (ca $85 annars kostar avmaskningen $21). Han får hänga med nästa år istället. Då slipper man dessutom blodprovet för passet som kostar ca 1100 kr.....Det är nya passregler från 1 januari 2012....

Vi landar i New York där vi stannar ett par dagar. Jimmy vill så gärna åka till OCC´n nya headquarter (vi var där 2007 men då hade de gamla stället). Jag vill gå lite på Manhattan och så vill jag till outlet-stället Woodburry-something där de säljer alla tänkbara märken, allt från Gucci, Prada, Armani, Ralph Lauren mm och det är BILLIGT! Sen åker vi vidare till California och mamma och stannar där i ca 4 veckor!

Jackson ska bo hos Nina och Patrik tillsammans med deras hundar Shelby (Mr Jacksons absoluta favorit, han är nog kär i henne =). Lakrits ska bo hos Linda och hennes  6 hundar. Han ska verkligen få känna på att bo i en stor flock. Det tror jag gör honom gott! Linda har tre chihuahuor och tre pitbulls. Lakrits skall få följa med Linda till jobbet, han skall få lite skällträning samt weight pull träning. 

Som tack för att de passar killarna ska jag köpa lite roliga hundprylar. Det blir en goodie bag var till Nina och Linda =)


Mr Jackson at Pt Mugu, Ca (stavas det så?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0