Är det vår nu?

Det är fortfarande kallt ute men nog känns det som vår i luften!! Stålande sol, fågelkvitter och vårblommor som börjat titta fram, det tyder på VÅÅÅÅÅÅRRR! Det är en fröjd att ta promenader med dogsen när vädret är så här!
Igår började jag min dag med 2 timmars promenad längs med vattnet. jag gick längs med Sibbarp och småbåtshamnen. Hundarna njöt och sprang omkring som tokar i sina flexikoppel! Jag såg ovanligt många svanar, som Lakrits såklart ville jaga....

Imorgon ska vi titta på en lägenhet i samma område. Förhoppningsvis tycker vi om den och han som bor i lägenheten vill ha vår så ska vi byta. Vi vill bo lite större.  Det blir även skönare för dogsen med lite mer utrymme att springa och leka på.


Tyvärr vill datorn inte vända bilden....
Här ser man Öresundsbron, Lakrits och flytande isflak.


Några av alla svanar vi såg.




Jag hittade en apport i skogen som jag tog med hem. Jag har letat efter en sådan här, dock i mindre format. Jag vill lära Lakrits att greppa den på kommando så vi har börjat träna in detta med hjälp av klickern. Han fattade direkt vad det var jag ville men han har lite svårt att ta ett riktigt tag om denna stora apport. Den lite mindre greppar han perfekt! När jag kommer till Tebas i Höör nästa gång ska jag köpa en pytte apport till Lakrits, jag har för mig att de har sådana i alla fall. Jag vill ha en som flyter så jag kan kasta ut dem i vattnet i sommar. Lakrits tycker det är så kul när jag vill träna in något nytt, när han får en uppgift. han vill så gärna förstå vad jag vill och menar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0