En händelserik dag

Idag har vi varit med om den del...

Det började med ett hundmöte i hissen imorse. Killarna stod nos mot nos med grannens hund (svart, lurvig och ca 8 kg stor) när vi skulle ut ur hissen och de in....KAOOOOOOS! Skällande, morrande mm. Grannen har flexikoppel på sin hund som hon inte riktigt klarar av. Poppe, som hunden heter rusar in i hissen för att skälla ut mina två monster. Alla virar in sig i kopplen. Jag drar bort Poppe i sitt koppel varpå han tar sig ur sitt sele (detta har hänt förr...). Tillslut hade jag inget att ta i utan föste bort honom med foten samtidigt som jag tog ett stadigt tag i mina. Det blev tack och lov inga skador men jag sa till grannen att hon nog borde införskaffa ett nytt sele....

Väl hemma från morgonrundan hör Nina av sig och undrar om jag kan ta en titt på Holleys analsäckar som är röda och ev. lite svullna. Nina kommer hit med Holley och jag klämmer och tömmer. Fy vad äckligt! Jag är van med fulla analsäckar då Jacksons blir fulla ca var 4 månad...Stackars Holley har asat rumpan i marken och nafsat och slickat i ett par dagar men nu är det problemet ut världen när veterinär-Jenni har "opererat"!

Jag var på väg ut på långpromenad när Nina kom så hon hängde på. Vi gick från Hammars Park, längs med Sibbarp och Ribban, nästan hela vägen upp mot Västra Hamnen när vi kom på att Nina varken hade pengar eller busskort med sig så vi var tvungna att gå hem med....jag hade planerat att ta bussen hem. Vi vände hemmåt och gick i villaområdet vid potatisåkern hem. Tittade på Zlatans hus och en andra stora fina villor. Väl hemma tittade jag på stegräknaren jag satte på mig innan vi gick hemifrån: 17420 steg! Vi var ute i ca 3,5-4 timmar! Vi fikade på ribban med, på stranden. Te och smörgås med olivmortadella på. Mums!

Vi såg att påskliljorna i parken är på väg upp. Det var ca 8-10 grader ute och strålande sol! Dock en del blåst...


Shelby, Jackson och Lakrits på Sibbarp.


Lakrits


Lakrits måste testa att hoppa upp på allt! Min underbara lilla cirkusvovve!




Jackson spanar på något...


Shelby


Holley kommer springandes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0