Härligt!

Detta har varit en sådan skön och avkopplande helg! God mat, god dricka, trevligt sällskap, härlig natur och underbara hundar! Vad mer kan man begära? Atty vi inte gör sådana utflyckter lite oftare! Jimmy speciellet, som jobbar 6 dagar i veckan....

Resterna av köttet vi grillade igår använde jag och Nina som belöning till Holley och Lakrits när de klarat sina spår i skogen. Jag la ett långt spår, över stubbar och upp och ner för backar samt i 90 graders vinkel till Lakrits. Han klarade det lätt som en plätt! Entrecoten i slutet var belöningen. mr Jackson fick testa på ett mycket lätt spår på endast 6 meter rakt fram men herrn fattade ingenting! Han kissade på trädet istället....Jag försökte ge honom lite hjälp på traven genom att visa honom men poletten trillade ändå inte ner. Jag släppte in Jackson och släppte ut Lakrits som innan jag hann blinka hade ätit upp belöningen....

Vi testade en ny sak med Holley. Jag la mina handskar vid början av mitt spår sen sprang jag in i skogen och gömde mig. Holley fick lukta på handskarna och började genast nosa i marken och sprang åt mitt håll. Hon hittade mig tillslut fastän hon kom på villovägar ett tag. Jag tänkte jag ska testa detta med Lakrits en dag.


Mys framför brasan med dogsen!


Shelby skulle kunna slicka ända in till hjärnan den bushunden!


Otroligt nog fick vi med oss Jimmy och Patrik på en promenix! DET är sällan det händer....vintertid i alla fall....


Här har vi familjen Åkesson. Man ser knappt Lakrits i min famn....


Puss på dig älskling!
J+J+J
Mr Tom tycker Jimmy ser ut som en reklamstolpe på detta kort...... =)


Det soliga vädret var verkligen välkomnat! Strålande sol, nästan ingen vind och plusgrader!!! Lovely!


Patrik trodde han kunde gömma sig för Nina uppe i ett träd....


2 av mina 3 älsklingar!


Det var två små rävar som frös efter ha suttit i valphagen medan vi städade stugan och packade in i bilen...


Sannsagas Eartha Kitt "Shelby" och Jackson -Chi Dogomania "Mr Jackson"

Nu väntar en vecka med massa jobb. Jag jobbar 5 nätter denna vecka. Puh!
Förresten, imorgon hämtar jag en rorarutig heavy duty pet stroller hos FedEx!!!! Den är till salu för 2600 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0