Det var...

...ett tag sedan sist jag skrev!

I helgen som var jobbade jag. Då tog Jimmy med sig Lakrits på raggarträff (Tro nu inte att Jimmy är en "raggare"). På valborgsmässoafton jobbade jag tyvärr. Jimmy cyklade till Småbåtshamnen med ett par kompisar och deras hundar för att ta en öl på Kajutan. Jackson var med, iförd sin söta Monkey Daze hoodie (som Jim glömde på en pub senare på kvällen :/). De fortsatte sedan till puben Cutty Sark där de tog en öl på "ljugarbänken" utanför. Då kom Cutty´s ägare ut och sa att så söta hundar skall vara inne så Jimmy med kompisar (de utan hund) följde med in. Väl inne var Jackson mycket uppskattad av båda personal som gäster! Alla ville klappa honom! Mån tro att Jackson njöt av all uppmärksamhet! Han gick från famn till famn hela kvällen/natten.

I tisdags var det agilitykurs igen. Det regnade men det stoppar inte mig och Lakritsbiten! Tack vare vädret var det bara vi och två andra ekipage så vi hade hela banan för oss själva! Underbart! Bäst av allt var att jack russlen som Lakrits inte tycker om, inte var där! Lakrits var jättefokuserad och det syntes väl att han tyckte att det var jättekul! Kurskamraten Filibuster sprang på honom några gånger och Lakrits svarade kaxigt. Filibuster ville bara leka men Lakrits tog det på störtsa allvar....vilket slutade med att Lakrits gjorde några kullerbyttor och sprang där ifrån med svansen hängandes.....viktskillnaden var väl 3 kg mot ca 20 kg...men bra att Lakrits fick på "moppen" så han håller sig på mattan! Lakrits klarade alla hinder galant och vi fick beröm flera gånger av kursledaren! Hon sa att det syntes att vi tränat! Jag kan leva länge på beröm så jag tog verkligen åt mig! Det enda Lakrits var lite skeptiskt till var plattunneln som var våt och tung tack vare regnet men han kom igenom den (jag höll upp den lite så han såg en öppning).


Jag och Lakrits på Lomma BK.


Igår tränade vi lite agility på Malmö BK och Lakrits var verkligen taggad! Han var så duktig och jag sprang så jag hade andan i halsen! Vi slutade när det gick som bäst så Svarteman kommer ihåg roliga saker. Tyvärr landade han fel när han hoppade över sista hindret så ett tag ville han inte stödja på benet =( Jag undersökte men inget såg konstigt ut. Han var inte svullen eller pep inte när jag rörde benet (vilket är positivt då Lakrits är en riktig pipsill så fort det är ngt). Till sist haltade han "bara" och vi linkade hemmåt. Efteråt tog vi en lång promenad så Jackson oxå fick göra något roligt, men Svarteman fick åka snålskjus i hundvagnen så han inte förvärrade skadan. Senare på kvällen gick han normalt igen.



Ikväll får vi finbesök som ska stanna över natten. Chihuahuakompisarna Mini och Milli skall ha pyjamasparty hos oss då matte är i Danmark. Jag tror killarna tycker det ska bli kul att ha galna Mini att leka med! Hon och lakrits brukar ta sig några "rejs" fram och tillbaka i lägenheten!

På fredag kommer Linda och hämtar tjejerna så då ska vi träna agility tillammans och ta en inlinesrunda med alla dogsen. Jag får se hur många hundar från Andersens´s Zoo hon har med sig denna gången =) kanske får en söt liten pit bull valp (nästan 9 veckor) hänga med??



Milli som ska övernatta hos oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0