Inofficiell utställning i Lomma 15/5

Idag var det hundutställning i Lomma för Lakrits och Puma. Det var Pumas ringdebut och jag tycker hpon skötte sig jättebra för att vara första gången! Hon stod inte så bra som när vi tränat men sen har vi inte tränat med så många hundar runt omkring heller.

Puma kom på 3:e plats i juniorklassen och Lakrits blev BIM (bäst i motsatt kön) med Hp (hederspris). Lakrits gick helt perfekt och stod fint och stilla på bordet. Han visade tänderna utan att krångla.

Som belöning köpte jag lite godis till Svarteman. Ju äckligare det ser ut och luktar desto godare tycker Lakrits!  Han fick en torkad fisk, strutsbitar och en hjortstrupe. Fisken som var i samma storlek som en stor strömming slank ner på fem röda....


Ina ser skeptisk ut.....ska detta verkligen gå vägen??


Lilletass Rageing Rose "Puma"












Lakrits har finfin kontakt med matte!



Kritik Enbacken My-Black-Sweet "Lakrits"
3-årig hane, maskulin på den något större sidan, vackert maskulint huvud, bra uttryck, korrekt bett, bra hals och rygglinje, välburen svans, bra bröstkorg, rejäla lår, välvinklad, rör sig bra fram och bak, mycket välvisad, ypperlig pälskondition.

Kommentar: kritik Lakrits ofta får är maskulint huvud och bra uttryck. Även välburen svans och välvinklad. Jag håller med domaren i allt som står på kritiklappen! Kul att det stod rejäla lår! Det har han verkligen och det beror på all träning! Detta är en väldigt aktiv kille!





Lakritsbiten med sina rosetter och 3 kg torrfoder som alla deltagare fick.


Snälla matte ta bort dem!!!


Jag och Puma


Nina med Holley, Shetland Sheapdog




Holley fick en 3:e plats i juniorklassen (?)


Christel med sin Antonio


Puma hälsade på söta Gucci


Gucci


Puma sitter i vagnen


Ina hälsar på Lindas pitbull Hicka som ska ha weight pull uppvisning.


Jag och Indya. Lakrits sitter bredvid och är helt till sig i trasorna då Indya har nåra dagar kvar på löpet....


Indya hör till en av mina absoluta favoriter! Hon är så härlig!


Trött.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0