Roligt och tråkigt...

Roligt: Nästa vecka blir en riktig hundvecka! På tisdag är det sista gången på agilitykursen. Jag antar att vi ska ha en liten tävling och jag och Lakrits planerar att vinna! Jag är alltid tävlingsinriktad men absolut ingen dålig förlorare. Det är sällan jag är bäst på något (vad gäller allt) men än så länge är det Lakrits och jag som har mest flyt på agilitybanan och sätter flest hinder =) DET är så kul att jag måste få skryta lite!

På onsdag är det en gemensam avslutning för alla som gått kurser på Lomma BK. Då ska jag och Svarteman dit såklart. Vi ska få lite info pm spår av Marie K eftersom vi missar infogenomgången om spår som är samma dag och tid som agilitykursen. På lördag 28/5 ska jag och Lakrits nämligen testa på spår hela dagen! Så kul det ska bli! Lakrits är hyfsat duktig på att spåra och klarar flera 90 graders vinklar. Men han har aldrig spårat med störmoment, alltså när det är andra hundar i närheten som han inte känner. Vi får se hur det går och om han kan koncentrera sig på sin uppgift....

Tråkigt: Jag fick inte ledigt natten till 15/7 så kanske blir det ingen utställning i Tvååker för mig och Lakrits =( Men jag har inte givit upp hoppet än! Kanske hittar jag en snäll arbetskamrat som vill byta natt med mig så kan vi åka i alla fall! Jag ser så fram mot att åka på en 2 dagars utställning med Linda och hennes hundar, campa, grilla och allt därtill! Denna utställningen missade jag förra året med pga jobb....Grrrrr


Lakrits och jag

Till salu!
Lakrits har två söner som är till salu. En helsvart långhår och en viltfärgad med svart mask långhår. Den viltfärgade har tyvärr baksporrrar och säljes till reducerat pris. Detta är inget som är farligt eller påverkar hans hälsa men ska man ställa ut honom kan han få sämre resultat pga detta. De går att operara bort. Båda killarna är framåt, busiga och sociala! De finns i Bara i Södra Skåne hos Nina S. www.amqus.se


Amqus Kenji of Lakrits (svart)
Amqus Chicko of Lakrits (viltfärgad)

Chicko är min favorit! Han har så fint uttryck och ser så snäll ut på ögonen!

Är Du rätt ägare till dessa två charmtroll?? Kontakta Nina S, kontaktuppgifter finner du på hennes hemsida www.amqus.se
Tänk på att en chihuahua blir runt 15 år och är ingen hund som skall bäras runt på. Den kräver både fysisk och psykisk motion och kan gå precis lika långt som många stora vovvar!

Kommentarer
Postat av: paula

Tur man inte har några pengar, har blivit lite kär i chico han är såå sött o fin ,tyckte det redan första gången jag såg kort på honom här <3

2011-05-21 @ 16:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0