Segling till Scottland, Shetland och Norge över Nordsjön

Jag hittade lite bilder från en av många seglingar jag gjort. Denna var en av de mest fantastiska och bästa jag seglat! Jag seglade med Svenska kryssar klubben och båten Atlantica 2003. Andra seglingar jag gjort är Nordisk seglats, Tall Ship Race 2004, Italien, Göta kanal......mm.

Detta har ju inget med dogsen att göra men jag vill bara visa Er fina bilder och fina minnen:










En hamn i Scottland där vi övernattade. På kvällen gick vi till den lokala puben och jag drack Guinnies för första gången. Det var väldigt svårt att förstå öbornas dialekt....


Hur högt upp kajen var berodde helt på tidvattnet. Ett tag låg båten helt och hållet på botten...


Ebb...


Jag till vänster








Ön var full av lunnefåglar. De är nog de sötaste fåglarna som finns!




En av många oljeriggar


Norge




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0