Träning, träning, träning....

Vi har en liten tjej här hemma som är på "Jennis bootcamp"! Lilletass Rageing Rose a.k.a  Puma. Tjejen skall ha sin debut i utställningsringen på söndag på inoff. i Lomma. Jag ska även ställa Lakrits där.

Ina kom till Kajutan igår och lämnade henne. Jag, Jimmy och Jackson var där och åt med Diana och Isabelle och deras hundar (2 jack russel och en snauzer). Matglada Puma snodde mat från min tallrik utan att jag märkte det! Den lilla krabaten!


Diana och Puma


Jim och jag.

Idag har jag legat på Sibbarp och solat med dogsen. Efter ett tag kom Nina med sina dogs + hennes mammas chi Texas. Snacka om att det var hundar överallt (vars tre...). Koppel som trasslades, skällande.....men ack så underbart med dessa djur! Vi tog sedan bilen till Västra hamnen och tog en fika. Vi satt och snackade och tittade ut över underbara Öresund. Solen sken utan ett moln på himmlen, trevligt sällskap och underbara hundar! Vi passade på att ståträna Texas och Puma. Vi hjälptes åt att kolla hundarnas tänder så de ska vara vana vid att olika människor rotar runt i munnen på dem. Alla var jätteduktiga. Att få titta i Holleys mun var kul. Jag har aldrig sett en hund med så otroligt bra och korrekt bett! Dessutom kritvita tänder utan en enda fläck!

Imorgon ska det bli kanonväder så jag har planerat att spänna på mig "rullorna" och packa hundvagnen med picknick och hundar och rulla iväg till Västra Hamnen för att försöka skapa mig en solbränna. Lakrits får som vanligt springa vid sidan om medan de andra två sötnosarna får snålskjuts. Lakrits blir så glad så fort jag tar fram selet för då vet han vad som vankas.....springrunda! Utställningskoppel och köttbullar ska oxå med då Puma tränas för utställningen med jämna mellanrum under dagen.


Mys-Puma som alltid lägger sig till rätta i knät!


Utsikten från var vi fikade och ståtränade dogsen.


Jag med Helan och Halvan...


Här är resultatet av en dags träning! Från början var hon inte still i en millisekund men när är det mycket bättre, hela en sekund kan hon stå still =) Kortet skulle ha tagits rakt från sidan så hade hon sett så kvadratisk ut som hon faktiskt är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0