Ny kategori: Utställningsresultat.

Jag har skapat en ny kategori (som ni kan se här till höger). Den heter "utställningsresultat". Här kan ni läsa om Lakrits utställningsresultat, hans kritik, min kritik av domaren och allt som har med hans utställningar att göra! Efter varje utställning kommer jag lägga upp Lakrits resultat och vad som står på kritiklappen.

Nu orkar jag inte leta fram så många resultat och kritiker från tidigare utställningar så jag kopierar den från utställningen i lördags i Växjö samt en utställning från 2010 som jag har skrivit om här på bloggen.




Hässleholm 2010:

Domare: Stephan Young
Resultat: CK, CACIB, BH3
Kritik: 23 month, very good head, well placed eyes and ears, typical chihuahua expressions not with.... standing black dog, good front and hind angulation, moves rather well.


När domaren sa grattis sa han även att Lakrits var "a beautiful dog, keep breeding him!".
Stephan Young verkar tycka om välpälsade hundar med runda huvuden och korta nosar.


Jag och Lakrits med domaren Stephan Young






Växjö Int 2011-11-05

Domare: Rudi Brandt, Danmark.
Resultat: Excellent
Kritik: 3 1/2 år, maskulin hane, utmärkt typ och helhet. Bra huvud, utmärkt skalle, utmärkt nosparti, tångbett, välansatta och välburna öron, korrekt längd på överlinjen, välburen svans, välvinklad bak och fram, flott front, utmärkt revbensvälvning, stängd fontanell, rör sig trevligt med utmärkt drive, prima päls och temperament.

Rudi Brandt verkar titta på helheten av hunden. Det är för mig något svårt att se vad han gillar för typ då han valde ut både välpälsade och mindre pälsade hundar samt hundar med både kort och lite längre nos. Han verkar gilla medelstor till stor storlek på chihuahua. Han är inte jättepetig med bettet på hunden. En trevlig domare som tar fint i hunden på bordet. Noggrann och tar god tid på sig, vilket är kul då alla vill få sin tid de betalt för!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0