Redo för utställning!

Igårkväll blev dogsen badade, snoppar ansade, ögon torkade och tänder borstade. Lakrits fick sig även en pälsinpackning så hans päls inte ska stå rakt ut vilket gör att han ser minst 4-500 g större ut....vilket jag INTE vill då han redan är stor... Han fick låna min Fructis hårinpackning och det fungerade! Utmärkt resultat!

Jag tränade honom att gå fint i sitt utställningskoppel. Jag drog lite mer uppåt i det så han verkligen sträcker på sig och det var inga problem! Killen går perfekt och är hur tålig som helst när matte trixar och fixar! Sen övade vi lite på bordet med och han står så fint och stilla, hoppas nu det håller i sig till på lördag i Växjö bara...

Nu ber jag bara till Han där uppe att Lakrits ska få ett bra resultat! snälla snälla.....Det ska bli riktigt kul för om jag inte minns fel så är det Rudi Brant som dömmer och han dömde på min (och Jacksons) allra första utställning. Han var då bra i sättet  och noggrann. Det var Malmöutställningen 2008 har jag för mig. Jackson fick en 2:a i kvalitet och det tycker jag var helt rätt bedömning för just den dagen (även om jag ville att Jackson skulle få en bra placering, för vem vill inte det?).


Heja heja Lakrits på lördag!


Kommentarer
Postat av: Nina

Lycka till! Vi håller tummar och tassar här hemma.

2011-11-04 @ 18:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0