Bark Works

Idag besokte jag en djuraffar i The Oaks mall i Thousand Oaks. Denna djuraffar saljer hundvalpar....jag brukar titta in i denna affar varje gang jag halsar pa mamma. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera pa denna typ av affarer eller satt att salja hundar pa....pa ett satt blir ju hundarna kanske sociala da det ar folk som tittar pa dem men samtidigt sa far de ju inte vila pa hela dagen da folk stirrar pa dem och knackar pa rutan till deras bur hela tiden...

Manga av valparna var blandraser och en del saldes sa billigt som $300!!! Ju aldre desto billigare.
Jag skulle aldrig kopa en valp fran en djuraffar da jag inte vill bidra till denna typ av forsaljning. Man vet ju inget om valpen, hur foraldrarna ser ut, sjuksomar i slakten etc. Det enda man ser ar en sot valp....Daremot adopterar jag garna en hund fran ett animal shelter for att radda den fran att avlivas!
Tankte pa Nina nar jag sag en sot liten sheltiepojke (nedan).
Om man var intresserad av en valp sa fick man sitta och kela med den i ett rum. Affaren hade flera sma rum dar man kunde umgas med sin eventuellt blivande valp.
En shetland sheepdog
Beagle?
En gul labbe
En raggig liten valp med kuperad svans (!!) och en otroligt sot fralla! De lekte och morrade pa varandra sa rutorna skakade. De hade skotkul tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0