Han blir bättre!

Jag är nyss hemkommen från skogen. Lakrits har fått gå viltspår idag igen.  Denna gången gjorde jag det ännu svårare för honom och han klarade det! Jag la minst 200 meter, med ca 5 meter bloduppehåll och på slutet gjorde jag en 90 graders vinkel. Svårare än så här får jag inte göra det på ett tag. Han kom av sig två gånger och visste inte var han var och då stannade han upp och tittade på mig precis som om han inväntade ett kommando. Jag sa inget utan stod bara tyst och undvek ögonkontakt med honom. Då fortsatte han och fick upp spåret igen och fann klöven i slutet!!! Min underbara kille, vad jag är stolt över dig! Den lilla korta snarkande nosen hittar alltid rätt!

Denna gången fick hundarna sitta i bilen medan jag la spåret. Sist hade jag krokat fast dem i den här "snurremåjen" i marken men jag tycker inte riktigt om att lämna dem ensamma  när jag lägger spåret. Det kan ju komma en rovfågel eller vildsvin....Dessutom sitter de och skäller som tusan då....

Sist hade jag även Jackson på armen när Lakrits gick spåret men det blev lite knepigt  att hålla honom samtidigt som jag skulle hålla koll på spårlinan. Jag vill inte lämna Jackson helt ensam eller lämna honom hemma, han ska ju också få följa med!. Så denna gången hade jag en bärväska med som man har över axeln och där fick herr Räv sitta! Det fungerade utmärkt! Dessutom hade jag blodet och de andra skerna i samma väska.


Vi ska till skoooogen matte! Två förväntansfulla hundar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0