Hemma i Sverige igen

I fredags kom vi hem. I lördags började jag jobba och gick av nattpass måndag morgon. Både jag och Jimmy är helt slut! Jag påverkas väldigt av tidsskillnaden och har i princip bara sovit och jobbat. Hundarna har bara fått gå runt kvarteret....

Imorgon ska jag lyssna av alla 1000 meddelanden på mitt mobilsvar....har inte orkat göra detta än....betala räkningar gick ju före....



Jag hämtade Lakrits först och jisses vad han blev glad att se mig. Han viftade så mycket på svansen så hela kroppen svajade. Han kunde inte vara still så jag höll på att tappa honom när jag lyfte upp honom! Han lämnade inte min sida det första dygnet. Han ville bara sitta brevid mig hele tiden och gärna pussas på munnen så fort han fick en chans.

Han har gått upp i vikt så nu är Svarteman på diet och ska få mycket motion i veckan! Kanske är han sympatidräktig?? Flickvännen Minka får puppisar till helgen.... 

 Han hade en rejält tjock päls när jag hämtade honom. Ina är van vid korthåriga hundar så inte tänkte hon på att han hade lite väl mycket....han har börjat fälla otroligt men kammar man inte ur det så blir den bara tjockare och tjockare....När han kom hem fick han sig ett grundligt bad och jag kammade ur 7 hela kattborstar med päls! Senare på kvällen lånade jag en Furminator och fick bort minst lika mycket till! Jag fick säkert bort halva hunden i päls....

Jackson blev oxå jätteglad att se oss men i början brydde han sig mest om Lakrits och när han hälsat ordentligt på honom så ville han kela med oss.

Jag hade förväntat mig revirmärkande i lägenheten men de har inte lyft på en enda gång! Inger bråk heller fastän de varit ifrån varandra i fem veckor! Jackson har juckat lite på lillebror men inte så mycket som jag förväntat....De ligger mest och myser med varann.



Här är ett filmklipp från när jag och Lakrits hämtar Jackson hos Patrik och Nina:



Lakrits fick en leksak/tuggben av mig som jag köpt i USA. Ett ben som ska rengöra tänderna när hunden tuggar på det. Han tyckte om det! Så här leker han jämt....lägger leksaken på en filt eller en bädd och sedan drar han runt på det...ibland ligger Jackon och myser ovanpå men det stoppar inte Lakrits...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0