Svansviftningar...

Har ni tänkt på hur er/era hundar viftar på svansen? De viftar olika beroende på situation.

Exempel:

Jackson viftar inte mycket på svansen. Han visar att han är glad genom att fälla bak öronen ock slicka sig kring munnen/smaska. Men när han träffar andra chihuahor hälsar han artigt genom att vifta "korta viftningar" med svansen samt att ställa sig snett mot den andra hunden. När han är väldigt glad att se någon person så viftar han "stora viftningar" och tar lätt tag med munnen kring ens fingrar (biter ej hårt).

När mammas hund Jackie är glad viftar hon som vanligt på svansen men när hon ser en person hon tycker om som varit ifrån henne ett tag så viftar hennes svans likt en cirkel. Förstår ni hur jag menar? Hon vevar liksom med svansen.

Lakrits, han viftar med hela kroppen när han blir glad. Han böjer även ner huvudet och "visar sig undergiven". Lakrits är väldigt tydlig i sitt kroppsspråk jämfört med Jackson som är rätt så svår att läsa om man inte känner honom.


Jackie

Detta är Jackson-Chi Dogomania. Fotot taget efter World dog show 2008 i Stockholm.
Jackson


Lakrits

Kommentarer
Postat av: Momo

Va' fint att jag fick vara med och Du har so ratt, jag viftar i cirklar med min yviga svans nar jag traffar Jenni, Jimmy och andra kara familjemedlemmar och vanner.

Woff, woff from California och Jackie Girl / Momo.

2011-10-31 @ 01:43:23
Postat av: Izabell

Hej
jag undrar om du syr pinkskydd och vad dom kostar. Hör av dig till mig på min mailadress
MVH Izabell

2015-08-26 @ 21:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0