Trodde jag, ja!

Igar fangade jag in en hund som sprang omkring los pa en gata i ett industriomrade. Hunden blev nastan overkord av en bil. Den var radd men intresserad av mig. Den hade svansen mellan benen och blev sa radd nar jag tog den i halsbandet att den kissade pa sig! Jag lockade den till mig med hjalp av hundgodis. Jag tog den i famnen och gick in pa en bilskrot och fragade om de visste vem agaren var och de sa att en man i rullstol langre ner i gatan agde den. Jag kopplade hunden med Jackies koppel och gick omkring och letade efter mannen. Jag hittade honom och han var skitsur for att jag kopplat huden for att hon aldrig varit kopplad forut. Jag forklarade vad som hant och att jag bara ville hjalpa till (jag todde att den smitit eftersom den hade halsband med rabiestagg pa sig) men gubben var sur anda och sa att detta var privat mark....Den gubben hade nog en skruv los....Sa det var tacken for att jag ville hjalpa honom att fa tillbaka sin hund! Tydligen springer denna hund sa har varje dag, men hur kunde jag veta det???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0