SoCal och NY


Vagtull i New York (staten), sadana finns ej i Kalifornien.


Nu ar vi hos min mamma i sodra Kalifornien. Har ar varmt och skont! Igar lag jag och solade i tradgarden vid 10-tiden pa formiddagen och da var det 27 grader varmt redan!! Pa eftermiddagen akte Jimmy och jag och tittade pa lite bilar. Jag klagar sallan pa att det ar for varmt men igar var der verkligen for varmt! Det var 109 farenheit, vad det nu blir i celcius, 35-40 kanske?? Nar vi stod och tittade pa en Cadillac som vi kanske ska kopa sa fick jag lite smatt panik da det kandes som om mina fotter borjade koka. Nar jag lyfte pa ena foten sa hade sulan pa mina ballerinaskor borjat smalta samman med asfalten!


Jag solar och laser Svensk Damtidning


Idag ar det lite svalare men fortfarande varmt och behagligt! Nu sitter jag med datorn i tradgarden med mammas hund Jackie vid min sida. Underbart! Har ar fullt av kollibris (stavas det sa?) som flyger runt och jagar varann och dricker ur engrejsimojs som mamma har sockervatten i. De har sa manga fina farger och de ar sa sma!

Jag hamtade Jackie fran PetCo idag dar hon varit pa grooming. For $45 sa blev hon badad, klippt och fick klorna klippta. Dessutom hade hon fina ljusbla rosetter i oronen men de satt inte i lange da hon skrafsade bort dem....


Jackie ar trott efter att ha varit pa grooming....


Jag och Jackie girl (mammas hund).


Igar drabbades stora delar av Kalifornien och aven Arizona av stromavbrott pga att elnatet blev overbelastat. Ingenting fungerade, trafiken var kaos. Tack och lov hade vi strom i alla fall....Detta var en stor nyhet som alla TV-kanaler rapporterade om. Nagot annat som det aven snackar mycket om nu ar alla oversvamningar i New York och pennsylvania. Vi var ju dar men sag inga oversvamningar men vi sag resterna av det....Fallna trad, elledningar somvar nere, bilar som lag pa stallen dar de inte ska ligga....Nar vi korde till flygplatsen (Newark) i mandags borjade der regna ordentligt. Det blev riktigt laskigt faktiskt!! Det var som om nagon stod med en hogtryckstvatt och spolade vatten pa motorvagen....Vi kom till flygplatsen 5 timmar innan olanet skulle lyfta, for att vara pa den sakra sidan. Vi korde fran Newburgh, NY.

Jackson/Lakrits rapport:

Jackson trivs som fisken i vattnet hos Nina och Patrik. Han ar glad och hoppar och busar hela tiden! Kanske mar han battre av att bo med tikar?? Da kanner han kanske ingen press att han maste jucka hela tiden och halla rangen? Pa sondag ska han folja med Nina och vavvan Shelby till brukshundklubben. Da ska dar tydligen bara vara smahundar som ska tranas.


Mr Jackson med bastisen Shelby


Holley och Mr J.

Lakrits skoter sig exemplarisk hos Linda. Han "jobbar" nu som personlig assistent (Lindas yrke) och ar med henne pa jobbet varje dag. Hon har aven med sig sina tre vavvor Micro, Mini och Milli. Han trivs med hennes pitbulls Indya och Hicka och hade haromdagen lagt sig tillsammans med dem i deras bur for att mysa!


Lakrits "jobbar" tillsammans med hundkompisarna Milli och Micro.

Idag kopte jag en leksak till Lakrits. En bra grej som ar bada tuggben och tandrengorings-grejsimojs....Jag tycker om leksaker till dogsen som rengor deras tander. Jag noga med deras tandhygien da det ar vanligt med dalig tandstatus pa chihuahuor.....Jackson ar ju ett exempel. Han har redan tappat en del tander.....Nina har fatt med tandborste och tandkram till honom sa hon har lovat att borsta.


Lakrits nya leksak som ska rengora tanderna nar han tuggar pa den. Dyr var den.... $7.



Jag utanfor Orange County Choppers


En OCC bike


Blooming onion, en stor friterad lok. Mycket godare an lokringar och perfekt appetizer!


Jag i New Hope, Pennsylvania.




Dessa Doggles (hundglasogon) kunde man kopa i en av butikerna i New Hope.


For att jamfora hur en normalstor lask ar pa Burger King har i USA....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0