Mitt gamla jobb

Härom dagen tog jag och mamma oss en promenad in till Linhamn centrum. Vi gick förbi mitt gamla jobb, Öredundsgården. Det var ett vårdboende med tre avdelningar. Här jobbade jag som vårdbiträde och det var här jag insåg att mitt framtida yrke skulle bli sjuksköterska. Jag jobbade främst nätter men även en del dagpass och jag hade alltid dogsen med på jobbet. De var väldigt uppskattade av både vårdtagare och personalen.

Jag kunde inte låta bli att gå in och kolla vad som hänt med vårdboendet. Jag såg till min förfäran att alla tre avdelningarna fortfarande är nerlagda och står tomma! Det har stått tomt sedan september 2009 (om jag inte minns fel...). Tänk att allt bara står och förfaller!!? Till vilken nytta?

Killarna visste precis var de skulle gå och drog genast mot hissen med viftande svansar! Tänk att de kommer ihåg fast att vi jobbade våra sista pass på Öresundsgården 2009!

Jag längtar tills jag har ett jobb där jag kan ta med dem igen...


Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja dom flesta har flyttat till Viktoria.

Jag jobbar på öresundsgården 2 dagar i veckan.. jobbar som dagmamma o vi har en lokal här där vi träffas... vet inte hur länge vi får va kvar, men byggnaden ska ju renoveras så vi får se..

Ha de gott... då jobbade du nog när min gamla mormor bodde där =)

2012-04-21 @ 11:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0