Viltspårskurs

För er som bor i Skåne/Malmö och är intresserade av att gå kurs i viltspår så hittade jag detta av en slump idag.
Malmö viltspårsförbund har kurser: http://www.mvf.nu/utbildning/utbildning.htm#viltsparkurs

Även Johan och Ingela Nilsson har kurser: www.jin-hundkurser.se

På söndag ska jag, Nina, Ina och Inas kompis Carro till Häckeberga och spåra. Ina och Carro ska få testa på för första gången. Nina ska träna Holley inför anlagsprov och jag ska träna Lakrits inför öppenklass och Jackson ska få testa på. Så kul att fler kompisar blir intresserade! Vi ska ha med fika så jag hoppas på att det blir bra väder! Ser så fram mot detta!

Inatt skrev jag till Ina hur hon ska börja träna personspår med sina hundar. Detta la hon ut på sin blogg. Ni kan läsa hennes inlägg här: www.ellegaard.blogg.se


Lakrits



Holley.
Obs. Hunden ska inte tugga på klöven! Går man prov i viltspår så är detta ej tillåtet....men för att Holley skulle öka sitt intresse för klöven så kampade Nina lite med henne och hon älskar numera klöven...men får inte tugga på den. Bära klöven tillbaka är godkänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0