Räddningsdroppar

Dessa droppar läste jag om på chiforum.se En tjej ger det till sin chihuahua vid bla nyår eftersom hunden är rädd för fyverkerierna. Hon ger 2-4 droppar och hunden blir lugn och klarar av nyårsafton utan att vara panikslagen. Det kan ju ges även vid andra tillfällen såsom innan veterinärbesök, tandrengöring, flygresor mm. Räddningsdropparna/Five Flower Remedy  finns i olika utföranden som droppar, spray, kräm....
 
Jag funderar på om jag kanske ska köpa och ge till Lakrits inför flygresan till Los Angeles i jul?? Han har aldrig flygit förrut men älskar att åka buss och tåg. Dock kan jag tänka mig att han kommer ha problem med att sitta instängd i sin väska i ca 16 timmar....han har lite svårt att vara passiv...Så kanske dessa räddningsdroppar kan vara något?
 
Här är länk var man kan köpa dem: http://www.aromacreative.se/raddningsdroppar-c-244-1.aspx
 
Sprayen kostar 199 kr.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej!

Jag har aldrig flugit med hund men ofta undrat runt det praktiska hur man gör med rastning och sån't. Kan den kissa någonstans eller får den hålla sig?

På en båtresa jag gjorde för ett tag sedan såg jag att de hade en sandlåda för hundar att göra sina behov i. Såg lite lustigt ut.

Svar: Mellanlandar man så kan man ju gå ut och rasta men då måste man nog gå igenom säkerhetskontrollen igen. Jag har aldrig hunnit detta då vi alltid mellanlandat i USA och inte haft tid att gå ut eftersom flygplatserna är så stora att man åker tåg mellan gaterna...Jackson har fått kissa i sin väska. Jag har skydd som suger upp som jag byter. Men för det mesta har han hållt sig hela resan. Som mest 19 timmar!!! Men då var han näst intill panikslagen när han fick kissa på första bästa palm i LA....Jag har försökt att få honom att kissa på damtoaletten då jag haft med mig en wettex som jag gnitid på kissefläckar ute. Tänkte att han ville markera revir på denna men det ville han inte....
Det med sandlådan var ju smart!

/J
Dogomania

2012-08-01 @ 11:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0