Mer tasskramp....

Idag gick jag och dogsen en promenad på strax över en timme. Det var -7 till 9 grader ute. Jackson fick på sig tassalva och sina Muttluks och gick bra i dem hela promenaden! Han fick gå lös och svansen var på topp hela promenaden! han till och med sprang i sorna som en kalv på grönbete! en glad Mr J. Jag fick rätta till skorna en gång då de kasade av lite, inte helt men lite (de är lite stora, hade passat lakrits bättre i strl). Lakrits fick endast tassalva. Han brukar inte problem med tassarna men helt plötsligt fick han rejäl kramp i två tassar samtidigt! Han visste inte hur han skulle stå och trillade därför...Han skrek högt (han är rätt så "pjoskig" när han har ont) och försökte ställa sig med alla fyra tassarna på mina skor. Sen ville han upp i famnen. Stackarn!! Efter att jag blåst på tassarna och masserat dem så var han fit for fight igen! Hoppas inte detta händer fler gånger för det skär i hjärtat på en när ens pälskling lider! Sen har jag verkligen INTE lust att ta på 8 stycken skor + mina egna innan vi går ut....

Här är ett filmklipp på Mr J:
http://s270.photobucket.com/albums/jj100/hss08112/?action=view&current=410a6af6.mp4

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag var ute i ditt område i förrgår och lät min vovve springa av sig lite. Han får inte kramp i tassarna annat än när han råkar få salt på dem. Då svider det nog rätt bra (trots att han inte har några direkta sprickor i tassarna). Får han salt på dem och sedan går in i snön så fäster snön extra hårt på tassarna och sitter kvar vilket gör att han krampar (tolkar jag det som). Har själv varit med om det när man går i saltrännorna som nu är så vanligt så fäster snön under mina skor så att det blir extra halt - lite konstigt då salt ska motverka halka. Tycker bättre om att gå på snön (när vi väl har snö). Tänkte att det kanske kunde vara något sådant Lakrits kanske råkat ut för? Går vi bara i snö så är det inga problem alls men här där vi bor och överallt annars i Malmö så saltar dem till tusen.



Ha det gott!

2012-02-09 @ 11:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0