Helgen som varit

Helgen som varit har varit en riktig hundhelg!



I fredags hämtade jag lilla Puma som jag skulle ta till veterinären för att kolla sina knän. Resultatet blev nollor! Matte Ina tjöt av glädje när jag ringde och berättade resultatet! Nu ska det bli intressant och se vad det blir för söta små puppisar i framtiden efter Puma (Lilletass Rageing Rose). Efter veterinärbesöket åkte jag vidare till Torup och mötte upp Nina och en kompis till henne. Vi gick en runda i skogen på ca 7 km. Jag hade både Puma, Lakrits och Jackson med mig. Nina hade Holley och hennes kompis hade en flatte, Coco.

På fredagskvällen var jag på examensfest hos Linda som blev färdig läkare. När jag kom hem möttes jag av sex stycken glada hundar! Nina och Patrik var här med sina två hundar och Jennifer och Andreas var här med Malte. Som vanligt så var Shelby högsta hönset i hönsgården.....fastän hon vågade inte sätta Mr J på plats...


Nina med Puma i knät


Holley


Lakrits och Shelby


Malte


Shelby vilar i husses famn.


Man ser knappt skillnad på dem men Shelby är till vänster och Mr J till höger.


På lördagen åkte vi ett kompisgäng till Sösdala skroten då Jimmy mfl letade efter delar till sona amerikanska bilar. Puma fick hänga med. Drt var så jäkla kallt att vi höll på att frysa häcken av oss....Puma hade väst på sig och så lindade jag in henne i en fleecefilt, så hon satt på min arm hela tiden.

På lördagskvällen var vi bjudna hem till Diana och eftersom i princip alla som var bjudna dit har hund så var det totalt 7 stycken hundar i hennes lilla lägenhet! 5 hanar och två tikar och inget gruffande alls! Dock blev stora Nike utskälld ett par gånger i början av mina små monster men de lugnade sig sen....de ska bara visa var skåpet skall stå först...


Diana ger varje hund en skål med rester efter middagen.


Två trötta kompisar: Puma och Lakrits (som ser ut som en jättevavva men Puma väger endast 1525 gram...).


Jackson delade med sig av sin soffa som han ligger i dagligen.




Kommentarer
Postat av: Lorettah

Hoppas att Prudie skötte sig på promenaden. :)

2012-01-30 @ 13:18:12
URL: http://morrisvalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0