Long time no see

Igår träffade jag en vän som jag känt sedan gymnasiet. Vi har inte setts på tre år men ändå var det som igår. Hon hade med sig sin Ludde som i år är 15 år! Det skulle jag aldrig tro när jag såg honom! Så pigg och fräsch för sin ålder! Sist jag träffade Ludde var samma dag jag köpte Jackson (passade Ludde då). Mina killar har aldrig träffat Ludde tidigare och jag var på min vakt med Lakrits som kan vara hetsig mot andra hanar. Men han var lugn och visade inga tecken på hanilska alls! Han var till och med undergiven mot Ludde! Hallelulja! Jag berömde i massor. Kanske beror det på att Ludde är så mycket äldre men en gammal hund kan ju oxå stiga ner i rang och den yngre vilja ta över. Hur som helst är jag så stolt över min Lakritsbit! Det blir bättre och bättre! Dock har han svårt för chihuahuahanar, dem vill han liksom döda.... Kompisen Micro är ett undantag dock...de fungerar jättebra ihop. Vi gick en promenad och Jackson fick gå lös. Han blir som en lekfull valp då och studsar omkring på moln. Nedan är Jackson, Lakrits och Ludde. Alla måste nosa på samma fläck...


Kommentarer
Postat av: Bibi

Nasse är precis så också mot hanhundar och speciellt dominanta chihuahuahanar som han själv är.
Han kan bli vansinnigt arg.

2012-07-20 @ 09:21:50
Postat av: Bibi

Nasse är precis så också mot hanhundar och speciellt dominanta chihuahuahanar som han själv är.
Han kan bli vansinnigt arg.

Svar: Ja, visst är det irreterande? Jag kan inte ha med honom på chihuahuaträffar längre för han ska bara mucka gräl...Så tråkigt! Annars är han en jätteglad vovve som bara vill leka. Konstigt att det går med andra raser men inte chihuahua?
Dogomania

2012-07-20 @ 09:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0