Miljöträning

Jag tror att vi kör slut på Indya:) så mycket hon får vara med om när hon är hos oss.... En kompis sa till Jimmy igår: "tar ni med era hundar precis överallt? Kan de inte vara hemma själva?" Vi har faktiskt med dem i princip överallt där det är ok att ha med hund. Visst kan de vara hemma själva utan problem men det är ju tråkigare för dem än att vara med oss. De är vana vid olika typer av miljöer och är sällan obekväma eller rädda just pga att de alltid är med. Igår var Indya med på Sjöbo marknad. Sen resturang Kajutan i Limhamn för middag med reservhusse Jimmy och sedan Lilla Torg/Mello Yello med Jimmy. Hon skötte sig prima! Väl hemma somnade hon som en stock och låg på samma fläck i sängen hela natten. Marknaden var en utmaning bland mycket folk, en del hundar och en massa matrester på marken. Människorna och övriga hundar brydde hon sig inte ett skvatt om men maten....det var en utmaning som Jimmys arm fick känna av... Lilla Torg var högljutt med mycket folk som "fått lite i sig" och det klarade Indya fint. Hon låg/satt vid Jimmys sida hela tiden. Hon var inte riktigt avslappnad men defenitivt inte nervös, stressad eller rädd! Duktig flicka! För att trötta ut damen ytterligare så gick jag och mamma en låååååång promenad idag med alla vovvarna. Det känns i mina fogar, fy tusan men mysigt var det! Jag och Indya somnade i solstolen i solen på balkongen efteråt....Hon hade mina ben som huvudkudde. Nedan är Jimmy och Indya på Mello Yello:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0