Skogen och spårning

Imorgon väntas en runda i skogen och lite spårning för Svarteman! Jag och Angelica har planerat in en skogsrunda med picknick och även lite spår. Hennes labbe Tindra ska gå personspår och Lakrits viltspår. Snälla Angelica ska hjälpa mig att lägga ett spår till Lakrits enligt öppenklass med rutan och bloduppehåll. Det gäller för mig att passa på eftersom jag inte kan anstränga mig för mycket nu då jag lätt får ryggont och ont över blygdbenet. Lägger hon spåret så underlättar det väldigt! Jag ser så fram mot imorgon och hoppas att Lakrits inte lagt av sig för mycket. Men det sägs ju vara bra att göra uppehåll i spårandet ibland för att hunden ska få tillbaka motivationen så jag hoppas att det stämmer. Klarar han det bra imorgon kanske jag ger mig på att anmäla till en tävling innan Åkesson Junior tittar ut (beräknad till 25 september). Detta är ju ett önsketänkande men jag får inte hoppas för mycket...
 
Tindra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0