Tvååker lördag 2012

 
 
Mr Jackson och Minja i Minjas hundvagn (buggy comfort)
 
 
I lördags gick jag upp med tuppen klockan 04:00 och gjorde mig redo för utställning. Trött som tusan efter endast fyra timmars nattsömn...
 
Vi samåkte med Nina och hämtade upp två hundar på vägen. Jag, mamma och Nina körde upp med sex hundar: 3 chihuahua, en blandras, en sheltie och en amstaff).
 
Vädret var underbart under dagen. Varmt och skönt, nästan kvavt. Molnigt/disigt men det gjorde inget då det var så varmt!
 
Jag ställde ut Lindas hundar, chihuahuan Minja och amstaffen Kakan.  Nina ställde hennes mammas chihuahua Texas och sin egen sheltie Holley.
 
Texas kom som vanligt på 2:a plats i sin klass men tyvärr utan CK =( Men han rörde sig fint i ringen som alltid!
Holley fick fin kritik men domaren tyckte hon var för stor och tog fram måttstocken....så resultatet blev därefter, tyvärr.
Minja kom på 3:e plats bland tikvalparna med endast positiv kritik. Hon var jättesvår att ställa då hon inte stod still en sekund! Hon hade så bråttom när vi gick i ringen att jag fick springa efter henne. På bordet var hon heller inte still men svansen gick i ett så hon var väldigt glad! Hon ville bara leka hela tiden men det tycker jag är helt Ok för en valp på 6 månader.
För Kakan gick det mycket bra. Det var första gången jag ställer en hund som inte är chihuahua och hon slutade med en 2:a plats i unghundsklassen med CK! Det var kul att ställa en större hund och det gav defenitivt mersmak! Stämmningen i amstaffrinegn tyckte jag dessutom var mer avslappnad och det var dessutom helt tyst. Inte någon skällande eller gruffande.....som det kan vara bland chihuahuorna....
 
Pusskalas! Minja är glaaaaad...
 
Stå fint nu då, domaren tittar ju!
 
valpklass tikar, korthår
 
Minjas kritik. jag tycker den var riktigt bra!
 
 
Valpklass tikar, långhår. Titti ställer Inas lilla Cookie som kommer på 2:a plats med Hp! Grattis Ina!
 
Mamma med Kakan och Jackie i knät.
 
Ja, så här kan man ju också ligga....
 
Nina och Texas i unghundsklassen, hanar, långhår.
 
Jag och Kakan.
 
 
Kakans kritik.
 
Något nytt för mig: med en stor hund måste man jogga/springa för att få den att visa sig bra....tur det inte var en längre sträcka för det hade inte mina fogar tyckt om....
 
Holley och Jackie myser tillsammans under Ninas ben.
 
Väl hemma igen så släppte jag alla saker i hallen och däckade i soffan tillsammans med Jackson. En lång och trevlig dag hade vi tillsammans men fy vad min rygg värkte på kvällen! Jimmy var snäll och rastade Lakrits en lång runda så även han fick ha lite roligt och inte bara sitta hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Momo

Vad roligt det var att se alla fina hundar jobba hårt för en bra placering. Jag uppskattar jätte mycket att jag fick komma med till Tvååkers utställningen. Tack Nina för att Du hämtade upp mig och för god körning! Jenni, Du var jätte duktig som orkade med en sådan låååång dag o även pallade med en jogging tur i ringen... Tack till er båda 2 från Mamma Lena.

2012-07-09 @ 18:38:30
Postat av: Linda

Ja tack för all hjälp Jenni och du passar med amstaff ;-) och tack Nina för att du kred. Och tack Lena för att du hjälpte till att passa cookie :-)

Svar: Ja, vem vet. Det kanske blir en amstafftik i framtiden =) En great strength vovve då klart =)
Dogomania

2012-07-11 @ 22:14:52
URL: http://Www.greatstrength.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0