Inget Tvååker =(

Tyvärr blir det inget Tvååker för mig och Svarteman detta året =( Jag bestämde mig för att inte anmäla. Jag har tappat modet lite gällande utställningar. Tycker Lakrits får very good hela tiden och då är det inte kul längre...Dock var senaste utställnigen (Vallentuna) den första där domaren valt bort Lakrits pga hans storlek. Ingen annan domare har nämnt hans storlek förrut. Men eftersom vi flyttat och jag vill lägga pengarna på att få i ordning ett mysigt hem för vår lilla familj så prioriterar jag det istället. Dessutom har jag inde den orken som tidigare. Jag jobbar nämligen och går av nattpass på fredagen och utställningen är både fredag och lördag. Kanske åker jag upp till Tvååker med Ina på lördagen och är där endast som besökare. Då ska nog Jackson få följa med eftersom han verkligen älskar utställningar! Tror Ina ska ställa sin söta Cookie (vars far är Lakrits farfar).

Dock ska jag hålla utkik efter vissa domare som jag verkligen vill ställa för så jag har inte givit upp hoppet ännu! Man har ju sina favoriter...Jag hoppas att min "blodade tand" kommer igen och eventuellt blir det Norrköping i augusti och Sofiero i september. Sofiero är ju nära hemmifrån men om Lilleman behagat titta ut så blir det nog Nina som ställer Lakrits den dagen. Dock har jag inte kollat upp vilka domare det är och det avgör ju om jag anmäler eller ej.

Linda har anmält två vovvar till Tvååker, Nina en och Ina en så jag önskar dem lycka till!


Jag och Lakrits in action (Enbacken My-Black-Sweet)


Även om jag tycker det är tråkigt med en del very good bedömningar senaste tiden så tycker jag att Lakrits är den finaste i världen. Det är viktigt att komma ihåg! Så alla ni som ställer ut eller har ställt ut hund, bli inte ledsna för några mindre bra resultat! Smaken är ju som baken: delad!

Så nu har jag skrivit av mina tankar lite....skönt!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Tjingeling! Lite dagsgällande domarinfo ang. Sofiero...

L-H Chihuahua: Svein Helgesen, Norge

K-H Chihuahua: Tomas Rohlin, Danmark



Hoppas någon av dem är aktuella för dig, för det hade varit trevligt att ses på Sofiero!

2012-06-11 @ 19:53:35
Postat av: Jenni

Jasmine: tack för att du kollade upp vem som dömmer! Svein Helgesen vet jag inte vem det är sp får höra mig för bland chifolket vad han tycker om...



/J

2012-06-12 @ 10:19:06
Postat av: Jasmine

Nemas problemas! =) Info finns på Syds.Kennelklubbens sida att följa för ev. ändringar (fast det vet du säkert redan). =)

Och du.. Det där med vagnen var ju mest som jag skojade! Vet ju att du brukar byta lite då och då... Tänkte inte ens på den lilla i magen... =)

2012-06-13 @ 08:12:54
URL: http://minochellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0