Stranden

 
 
Igår var en helt underbar dag! Soligt och varmt, dock lite blåsigt men jag var nöjd ändå. Jag tog dogsen till Lomma strand (jag som just beklagat mig över vädret och att jag inte fått åka dit än....någon hörde och besvarade mina böner...). Vi vadade ut i vattnet. Hundarna simmade hela vägen ut till sandön och tillbaka på hemvägen.Där lekte Lakrits med sin KONG, de rullade sig i fågelskit och tång, grävde små hålor och skällde ut andra hundar.Jjag kopplade av med picknick i min brassestol och höjde volymen på iPhonen så jag slapp höra skällandet =)  Det blåste från land så jag tror inte att vi störde så många andra soldyrkare...
 
 
På sandön bredvid låg ett par som hade en bischon frisé (stavas det så?). Den lille killen simmade över till oss för att leka. Lakrits muckade inte gräl med honom, otroligt nog! De lekte alla tre och hade kul en stund innan husse och vovve gick tillbka till sin ö. Det verkar som om Lakrits klarar av hanhundar av andra raser bättre än hanhundar av sin egen ras? Det är bara Lindas chihuahua Micro som Lakrits går ihop med utan att mucka gräl. Andra chihuahuahanar vill han typ döda...om de inte är kastrerade vill säga.
 
En ny lekkamrat för dagen
 
Efter ett tag kom Nina och gjorde oss sällskap. Med sig hade hon Shelby och Holley. De kommer även ikväll och firar midsommar med oss. Grannarna kommer också med sin västgötaspets Malte, så det blir en riktig hundträff hemma hos oss. Tråkigt är bara att jag jobbar natt hela helgen så det blir inte så mycket firande för min del....
 
Jackson rullar sig i alla "härliga" dofter. Mmmmmm....
 
 
En favoritsysselsättning som går ut på att bli så sandig och illaluktande som möjligt!
 
 
Det är kul att kasta KONG tycker Lakrits
 
Mr Jackson
 
Holley
 
 
Dagen avslutades med mys i solen på balkongen och grillning med kompisar. Jackson låg uppe på bordet och lapade sol hela kvällen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0