Bildbomb från Lindas och min roadtrip

Här kommer en bildbomb från min och Lindas roadtrip till och från Mora och kennel Mini Fashion. Även några filmklipp. Vi körde totalt 148 mil. Vi hade tur med vädret och slapp det snökaos som var utlovat.

Först ut är ett filmklipp på Kalinka, Millis kullsyster. Det är den svarta vovven som liger i korgen. Kalinkas och Millis kroppsspråk var verkligen lika! Det var ingen tvekan om att de är syskon!



Se vilken fin skylt som Louise Östh (uppfödaren) har gjort själv! En sådan vill jag ha när jag i framtiden har fått min kennel reggad.


Jag kommer inte ihåg vilken vovve detta var men söt är den i alla fall.


Hmmmm, vem kan detta vara? Walter kanske, Millis pappa?




Anton, Millis framtida fästman??

Här är ett filmklipp på en massa vavvor, bla på Börje som blev min favorit då han påminde mycket om min Svarteman. Börje är den långhåriga chokladhanen med vit strimma i mitten av huvudet.




Alla vill sitta hos Linda.


Louise med sina pälsklingar. Hon verkar verkligen leva för denna ras! Hela hennes hem andades hund och chihuahua!


Linda med Bosse som är Millis kullbror och även valpen Minjas pappa. Minja var valpen vi hämtade hem.


Anton och Milli som förhoppningsvis får puppisar tillsammans i sommar =) Anton var inte på något vidare fotohumör denna eftermiddag...


Louise försöker få Milli att stå fint på bordet. Fröken behöver tränas nämligen...Jag ska ju ha med henne till Ströbyutställningen i Danmark den 18 mars.


Anton är en maskulin hane i perfekt storlek!

Här är ett filmklipp på Minja med pappa Bosse och mamma Alice:







Minja äter frukost i mattes famn.

Efter vi hämtat Minja åkte vi från Mora till Jönköping, till Lindas faster och övernattade där. vi kom inte i säng förrän kl 2 på natten...


Fastern hade en colliehane som hette Nicko. En väldigt lugn och snäll hane. Lakrits sa inte ett pip när han såg honom, vilket förvånade mig. Jackson såg till rätt så snart att Nicko visste sin plats...och att han gjorde bäst i att inte komma för nära.


Fy tusan vad kallt det är ute, tyckte Minja.


Akta dig Jackson så du inte blir kissad på!


Lakrits var väldigt intresserad av kaninerna som Lindas kusin föder upp. Speciellt av en av de vitsvarta. De nosade länge på varann, nos mot nos.


Denna kaninen var större än Lakrits. Häftig!




En trött Minja i mitt knä på vägen hem till Lund, södra Skåne.


Minja med sina två beskyddare: Hicka och Indya


Linda den jäkeln tog foto på mig när jag sov i bilen! Jag hade ju jobbat i 10 timmar och åkte direkt efter jobb till Mora så inte konstigt man behöver lite skönhetssömn....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0