Hundpankakor

Igår lagade jag pannkakor till dogsen. Puma måste öka i volym till utställningen då hon ser ut som ett spigg så jag tänkte att pannkakor med protein och kolhydrater borde fylla upp henne lite. Jag blandade ägg, mjölk och pyttelite mjöl ( för att smeten inte sulle vara rinnig). Spannmål är ju inte så bra för hundmagar så jag tog bara precis nödvändigt. Jag blötte upp valpfoder som jag mixade ner i smeten med en stavmixer. Detta stektes lätt och hundarna älskade det!

Puma har fått mat tre gånger om dagen denna veckan och midjan har blivit liiiite större men jag tror att allt bara går rakt genom henne.....

Nu ska vi iväg till Casa Mia och äta med min pappa och fru. Imorgon är det UTSTÄLLNING!!! Så kul!

image description
Pappa och Lakrits.

Kommentarer
Postat av: Johanna H

Hej Jenni!

Färsk foder är bra att ge till sin hund om man vill att den ska öka sin vikt. Det finns för valp.



Mvh Johanna

2012-03-17 @ 14:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0