Matte fick skämmas...

I söndags fick jag skämmas för mina pälsade killar....En kund kom hem till oss med sin dotter för att köpa en hundvagn och de hade en tik hemma som var i höglöp. Lakrits blev störtkär i hennes dofter och var VÄLDIGT påflugen på Pia som kunden heter. Han nästan började jucka på henne ??!!? Han luktade och slickade på den delen av soffan som Pia suttit i, hela kvällen! Vi har haft flera löptikar i lägenheten som Lakrits parat men aldrig har han reagerat så här starkt! Snacka om att han var störtkär (i hennes dofter).

Mr J fick jag också skämmas för. Han har sina juckperioder och just nu är han inne i en sådan. Han är en plåga för mig och Jimmy men framför allt för Lakrits som inte får ha sin bakdel i fred! Han juckade konstant när Pia med dotter var här och som jag fick skämmas..... dagarna är räknade för Jacksons kulor.....snart blir han av med dem! Fy skäms herr Juckmeister! Han kan liksom inte koppla av utan bara måste jucka hela tiden och detta skapar såklart osämja då Svarteman till slut säger ifrån.

image description
Så här fint kan de ligga tillsammans då herr Juckmeister inte är på "juckhumör"....

Kommentarer
Postat av: Bibi

Nej min är likadant men jag bryr mig inte...de har ändå ngt o leva för ...ta inte bort kulorna ...stackars vovvar...fin blogg du har...underbara vovvar.

2012-03-07 @ 10:02:45
Postat av: Annica

Har inte det med dominans att göra också?

2012-03-07 @ 10:35:05
Postat av: Jenni

Annica: vad jag har hört så handlar det om dominans eller stress, ibland i kombination med varandra.



Jag har varit i kastreringstankar förr men ångrat mig och det kanske jag gör igen. Idag har han inte juckat lika mycket. Saken är den att när han har sina juckperioder så kipplar han inte av alls och Lakrits får inte vara i fred och det tycker jag inte är rätt. Dessutom är det väldigt ofärskämt att jucka på någon annan hund. Även tikar juckar på varandra....På chihuahuaträffar var Jackson känd för att jucka på alla hanar. Tack och lov har detta minskat och han springer nu runt och har kul istället men juckar ibland på utvalda hanar. Tack och lov hamnar han aldrig i bråk trots sitt oförskämda beteende. Juckande är inte tillåtet hemma hos oss och han får tillsägelse varje gång.



/J

2012-03-07 @ 20:54:34
Postat av: Mirelle

äh, så farligt är det inte att kastrera. Min mamma kastrerade nyligen sin dansk svenska gårdshund och livet blev mycket lättare. han slutade rymma och kissa överallt o inget mer juckande :)

2012-03-13 @ 11:10:40
URL: http://www.123minsida.se/lillpinglans
Postat av: Jenni

Mirelle: Det är ju skönt att höra att det blev så positivt efter kastrationen. Nu har Jackson lugnat ner sig (fastän vi har en tik hemma som snart ska börja löpa...) så nu är det frid och fröjd. Det är inte likt mig att vela så här men det är ju "kronjuvelerna" det handlar om....



/Jenni

2012-03-15 @ 02:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0