Uppdatering: halt vovve

Idag har det varit lite bättre med lakrits. Han är på bättre humör och inte lika låg som han var i fredags och lördags. Han går på alla fyra tassarna men man ser att gånen inte är 100 än. han haltar fortfarande lite och i mellanåt så hoppar han på tre ben. Han har endast fått gå små korta promenader och har jag gått en längre bit så han har fått åka i korgen under barnvagnen. Han har själv sagt från när han vill åka: han tittar mot korgen och visar att han vill upp i den. Väl inne i korgen så lägger han sig tillrätta. Jag har givit honom metacam och det verkar fungera eftersom han mår bättre. Jag måste bara tänka på att ge smärtstillande kan ge en falsk trygghet om att han är bättre och tro att han kan mer än vad han kan så han inte gör skadan värre. Fast idag fick han metacam i mindre dos och mycke senare än tidigare dagar för att se om han hade blivit bättre och det verkar så! jag är förhoppningsfull och hoppas på att slippa ta honom till veterinären. Det går ju på rätt håll nu och han piper inte längre när man rör vid hans tass. Skönt!
 
Nu ligger han bredvid mig i fåtöljen och myser, trött är han. Jag med för den delen då lilleman skrikit sig genom kvällen från och till....
 
Kompisarna Jackson, Lakrits och Jackie

Kommentarer
Postat av: Momo

Stackars Momo's lilla Underbarhet, jag tycker så synd om Dig. Hoppas innerligt att Du inte behöver gå till Veterinären! Jenni, så rart av Dig att sätta in en bild på kusin-vovvarna. Much luv to all of you!!!!

2012-11-26 @ 02:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0