Hanhundar....

Pappas hund Sotis och Lakrits har inte riktigt dragit jämt denna helgen. De har rykt ihop flera gånger. Jag som tänkt att Lakrits kunde vara hos pappa när vi är i USA över jul och nyår men det känns ju inte så aktuellt nu...

Först bråkade de för att Lakris vaktade lilla Jack. Sen var der för att Sotis blev "sotis" för att pappa klappade på Lakrits.

Tillslut vågade Lakrits inte lämna hallen. När jag ropade på honom att komma flög Sotis på honom fastä L visade tydligt att han inte ville bråka (öronen bakåt, blicken bortvänd och låg kroppsstälappa med fru måste visa tydligare på något sätt att de är ledare och att det är ok att de klappar på andra hundar.

Jag måste visa L att det är jag som skyddar/vaktar vår flock och att det inte är hans uppgift fastän att det är lite gulligt....

Igår började till och med Jackson vakta Jack mot Sotis. Framsteg för lilla räven som inte brytt sig om lillebror innan.

På neutral mark kan Lakrits och Sotis gå bredvid varann och nosa på samma fläck....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0