Utställning i Sofiero

I lördags var jag och Lakrits på hundutställning. Kanske den sista för i år för oss...
Det var nära att jag struntade i det då jag hade ont i bäckenet när jag vaknade men jag bestämde mig ändå att åka.
 
Lakrits sköttte sig bra hela dagen och gick fint i ringen (även om domaren tyckte att han hade för korta steg?). Det var flera som sa att han gick fint så jag litar på dem!
 
Lakrits dotter Diva var också där och det var hennes första officiella utställning. Så fort Lakrits fick syn på henne så blev han överlycklig!! För att sen bli ännu lyckligare när han insåg att hon löpte.....Vi fick sätta oss en bit ifrån eftersom Svarteman bara hade en sak i skallen....och jag är inte för incest så....
 
Kompisen Holley (sheltie) hade fått följa med sin matte Nina som ställde ut sin mammas chihuahua Texas och Lakrits blev överlycklig att få träffa även henne. Han flög ur hundvagnen på nolltid så jag fick springa efter honom...Han ville pussa på henne och leka med henne!
 
Lakrits fick kvalitetsbedömningen very good och ingen placering i öppenklassen, tyvärr. Dock är ju inte very good ett dåligt resultat men man vill ju ha det bästa....excellent....kritiken var bra i alla fall....Jag börjar bli rätt så less på att han får very good. Jag tror att jag en tid framöver ska satsa på saker där hans prestation bedöms mer, tex viltspår. Malmö i mars kommer jag defenitivt att anmäla honom till och har jag råd att ta med honom till USA i jul så ställer jag ut honom där med om jag hittar någon utställning. I övrigt kommer jag att ligga lågt ett tag med utställningar...
 
Dottern Diva (Amqus Suki of Lakrits) fick även hon very good med bra kritik, som löd:
Mkt god typ med fin balans. Feminint huvud med gott uttryck. God hals med bra överlinje. Välkroppad, bra svansföring, kunde vara något bättre utvecklad i bröstkorgen. Normalt vinklad. Mkt god pälskvallite men inte i kondition. Bra rörelser från sidan. Ostabilt fram.
 
Texas "den eviga tvåan" som jag nu kallar honom kom på 2:a plats i unghundsklassen på både Sofiero och Eket. Han får nästan alltid den placeringen. Jag hade önskat att det gick så bra för Lakrits .....men samtidigt är det ju irriterande att det alltid är en annan hund som kniper 1:a plasen för Texaskillen.... 
 
Dagen avslutades med att inhandla lite illaluktande hundgodis som killarna fick smaska i sig när jag kom hem. Jag hann även med att göra lite reklam för mina hundvagnar och dela ut lite visitkort =)
 

Tibben Ella som älskar sin vagn!!! Den är såld utav mig btw....(säljer ej detta märke längre, BestPet). Hennes matte köpte ett regnskydd av mig. Matte Jasmine är dessutom en trogen läsare utav bloggen =)
 

Kompisen Holley låg fint i gräset medan matte ställde ut Texas.
 

Nina och Texas.
 

Lakrits står som Charlie Chaplin....
 

Bra kontakt med matte! Fin svansföring! Lakrits humör var på topp frånsett lite muckande med hanarna i öppenklassen.....
 

Mattes fina Svarteman!
 

Kul att se två InnoPet hundvagnar parkerade efter varandra! Till vänster är Buggy comfort med lufthjul och till höger buggy comfort med plasthjul. Ni vet väl att jag får påfyllning av hundvagnslagret runt 17 september????
 
 

Lakrits dotter Diva med matte Sabine R.
 

Diva gör debut officiellt.
 

Lakrits på bordet med domaren Svein Helgesen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Hur får du i Jackson nyponpulveret? Vilken fin mage du har säkert att det bara är en där i :)) Nu närmar det sig, jag önskar er lycka till ska bli kul att se lilla Jack när han tittar ut för foto kommer väl snabbt på Bloggen hoppas jag :)

Kram
Lena

Svar: Jagblandar ner det i hans mat. Han får blötlagt torrfoder som jag blandar med lite burkmat. Lakrits får torrfodret som det är.
Foto på bebisen lär komma upp rätt så fort på bloggen=) Det går ju att mobilblogga från sjukhuset =)
/J
Dogomania

2012-09-10 @ 20:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0