Väskorna är packade!

Nu är både min och bebisens väska packad inför förlossningen och även killarnas lilla väska packad. Vi vill ha hundarna hemma när bebisen kommer hem och att allt ska vara som vanligt så att de inte känner sig utanför men det kan tänkas bli så att någon i familjen för göra en utryckning och ta killarna just när vi är på förlossningen. Det tar ju ett antal timmar och de kan ju inte sitta ensamma utan att få pinka och få mat. Så nu har jag ställt fram deras bärväska och lagt i mat, tuggben och bajspåsar. Allt är förberett så att de kan få bo ett tag hos antingen min svärfar eller svärmor...
 
Hur gjorde ni som hade hund sedan tidigare och sedan fick första barnet?
 
 Jag tror inte att det blir några problem alls då mina killar älskar barn. De ska få vara med mig och Lilleman hela tiden, få fortsätta sova i sängen som de alltid har gjort. Kanske blir de lite avundsjuka i början eller lite konfunderade över vad det är för ett litet skrikande knyte, men jag tror inte att det blir problem alls. Det största problemet som jag kan se är att de behöver ut och kissa precis när barnet behöver bytas på eller ha mat och att de kan få hålla sig lite extra innan vi fått in rutiner. Jimmy hjälper ju till att gå ut med dem när jag ber honom men det blir ju inga långpromenader med husse direkt....Det hade ju varit lättare om vi bott i hus och bara kan släppa ut dem i trädgården när det kniper men nu bor vi i lägenhet och det kan bi lite krångligare...
 

Jag med mina fina pälsklingar!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hej hej =)
Gud va spännande, snart kommer lillkillen =)

När jag fick min första pojke så hade jag 2 stora hundar (Pitbull och Blandras).
Dom va alltid med oss o tittade spänt på allt som va till den kommande bebisen..
När vi va på BB/patienthotellet så va mina föräldrar hemma hos oss med hundarna för att de inte skulle bli massa ändringar i onödan.

Min sambo åkte hem på morgonen o tog med sej en eller två kisseblöjor som hundarna fick lukta på..(vet att de låter skumt men de va ett tips jag fick).. sen kom jag hem med lilla bebisen.
Jag la ner min son på ett täcke på golvet så att hundarna fick sniffa o pussa o undersöka honom... min mormor höll på att dö kan jag säga hahaha för att dom slickade på honom =)

Det har aldrig varit några problem=)

Bärselen va min bästa vän... om de va så att hundarna akut behövde ut eller de va något så va de bara att sätta lillen i bärselen o gå ut.

Massa lycka till =)


Svar: Tack för kommentaren! Det med blöjorna ska vi testa! Jag tror inte att det blir några problem men det är ju bra att vara förberedd!/J
Dogomania

2012-09-07 @ 16:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0