Pulshöjande

Idag blev jag skrämd och min puls gick upp till säkert 200....när två svarta schäfrar (vet ej vad den rasen heter men de ser ut som svarta långhåriga schäfrar) kom springandes i full rulle mot mig, barnvagnen, Jackson och Lakrits som var kopplade samt Cookie som var lös. Jag var vid barnviken och kastade boll till Cookie som belöning när hon klarade kommandot stanna eller ligg. De små skällde som bara den och jag såg till att ha dem nära mig. Cookie ropade jag in och fick hålla fast i halsbandet då kopplet låg en bit ifrån. Anledningen till att jag blev nervös var att jag inte visste hur Cookie skulle reagera när de svara hundarna kom mot oss och eventuellt skulle börja mucka gräl. Jag visste inte hur hon skulle uppföra sig vid denna typen av hundmöten då hon kände att jag blev nervös. Hon var tack och lov lugn som en filbunke och hade bara sin uppmärksamhet på bollen som låg på marken. Sååå duktig hon var! Hon fick ett ben som belöning när vi kom hem. Jag blev även rädd då jag insåg att jag helt plötsligt eventuellt skulle försöka tygla fem hundar från att inte bråka....samt att vid nästan varje sådant här hundmöte är det Lakrits som blir påhoppad men tack och lov gick det bra och hundarna vände när de var ca en meter från oss.... Men visst blir man rädd när två stora lösspringande hundar kommer mot en på det viset! Jag var beredd att sparka dem om de kom för nära. Sen var ju Jack i mina tankar men det är ju främst hundarna som kommer i bråk vid sådana här tillfällen.

Lakrits skyddade vagnen även denna gång såg det ut som...Jacks lilla lurviga livvakt :)


Kommentarer
Postat av: Momo

Gudars skymning vilket äventyr, kunde verkligen slutat illa... Tur att Du klarade av situationen. Såg Du aldrig ägarna till de stora bestarna ? Trodde det var förbud mot lösspringande hundar utan tillsyn. Så fin Jackson är iklädd sin vintermundering.

2013-01-26 @ 18:54:24
Postat av: Bibi

De Muttlucks som du använder tycker du de sitter bra. Det finns ju röda med fleece jag beställde men de var ju stenhårda. Har du bara skorna eller något annat under? Jättesöta hundar och jättemysig blogg

2013-01-28 @ 09:34:07
Postat av: Jenni

Bibbi: jag har muttluks all weather som ör vattentäta. De är inte så hårda. Strl itty bitty, passar bäst en chi som vöger ca 3 kg. Jackson väger ca 2,4 och de är liiite stora. Jag har inget under, bara muttluks.

Tack för fina kommentarer, som alltid! :)

/Jenni

2013-01-28 @ 12:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0