At the shelter

Idag var vi på djursheltret i Camarillo som jag besöker varje gång jag är här. Det var skönt att se att det inte var lika många "bullraser" som tidigare. Jag hoppas att det beror på att folk behåller och tar hand om sina pitulls och/eller att de kastrerar dem. Jag hoppas att det inte är så att många av dem avlivas på sheltret för att de inte blir adopterade eller för att de är agresiva. Chihuahua liknande hundar var där dock i överflöd.... En beagelmix hade ett fruktansvärt sår på halsen efter halsbandet som varit för litet och "ätit" sig in i halsen. Hur f*n kan man bara göra så mot sin hund!?!? En annan hund hade liknande psoriasis/skabb över hela kroppen och det händer ju inte över en dag så man undrar ju hur folk är funtade i huvudet...

Jag föll för en grå pitbull, en tik. Hon såg exakt ut som Indya som vi brukar passa. När jag pratade med hunden så viftade hon på svansen och la sig på sidan. Hon sa inte ett pip när hundarna i burarna bredvid skällde som galningar. Hade vi bott här kanske det hade varit en tjej för oss :)


Kommentarer
Postat av: Sandra + dogsen

Men gud så hemskt :/ Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så mot en hund :C

2013-06-07 @ 20:40:33
URL: http://hundkojans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0