Bojkotta Antiskallspecialisten!

Sabine ringde till mig härom dagen och sa att hennes antiskallhalsband gått sönder. Hon ville låna mitt vibrationshalsband men det har jag givit till min far....Sabine köpte ett antiskallhalsband till sin Diva , ett sådant som ger en spraydusch av citrondoft när hunden skäller. Detta köpte hon via internet från antiskallspecialisten. Halsbandet vara av märket Canicalm spray. Det fungerade bra och Diva slutade skälla, i tre veckor....sedan började halsbandet läcka. Sabine kontaktade företaget men de svarar varken på samtal, mejl eller sms. Hon har försökt nå dem dagligen i tre veckors tid. Kvitto fick hon inte heller.  Jag sa till henne att detta är ett fall för programmet Plus. Sagt och gjort, hon mejlade dem och nu ska det bli intressant att se om det blir något gensvar. Nedan kan ni läsa hennes brev. Jag har kopierat detta från hennes blogg www.razmuzzen.blogg.se
 
Har ni någon erfarenhet av Antiskallspecialisten?? Kommentera gärna!
 
 
 
"Hej!
När min lilla hund började skälla så fort jag lämnade huset kännde jag att jag måste göra något.
Jag googlade antiskllhalsband på nätet och första träffen jag fick upp var  http://www.antiskallspecialisten.se/

Wow tänkte jag en seriös sida,
jag beställde mitt halsband och fick hem det.
Öppnade kartongen, inget kvitto..hmm
halsbandet fungerade perfekt i 3 veckor sen gick det sönder. Man fyller halsbandet med citron spray som sprayar när hunden skäller. Men där vecka 3 när jag fyllde på det så låg det konstant och läckte ut spray utan att hunder skällde.
så jag började ta kontakt med http://www.antiskallspecialisten.se både på mail, sms, telefon.
Jag har gjort allt i min makt för att få tag i dom. Utan svar.Jag har ringt flera gånger dagligen i 2 veckor, mailat var och varannan dag, spelat in på mobilen, Skickat sms. Och där är väldigt irriterande då halsbandet kostar 1000:-
Så jag kan INTE reklamera detta.
Jag behöver verkligen er hjälp här.
har googlat runt och hittat fler som blivit drabbade. skickar med en här...

***

Jag köpte ett antiskäll halsband för tusen kr plus frakt på antiskällspecialisten eller vad dom
nu heter.
Men den funkar inte som den ska. Den sprutar inte varje gång hon skäller.
Och hon kan skälla ganska tyst utan att spruta. Hon har lärt sig att om hon inte skäller högt så
slipper hon sprutet.
Hon kan även morra utan att nåt händer.
Ska det vara så??

Jag fick inget kvitto när jag köpte den (nätet), spel butiken där jag hämtade ut den sa att det ska ligga i kartongen, men det gjorde den inte.
När jag mailar dom så får jag inget svar. men när jag mailade dom första ggr för att ställa frågor om detta halsband så var dom snabba med att svara, men inte när man klagar och vill ha en ny.

*******

Så uppenbarligen är jag INTE ensam

Hjälp mej snälla så inte fler blir lurade.."
 
 
 
Detta hittar jag på deras sida angående fel och reklammationer. Det blir ju lite svårt att reklammera om man inte kan få tag på dem....Man vill ju inte skicka tillbaka varan utan att ha fått ett svar från dem först. Man kan ju skicka tillbaka halsbandet rekomenderat för då vet man att de fått det (om de hämtar ut det vill säga) så kan de inte ljuga och säga att de aldrig fått det...
 
"Reklamationsvillkor och ångerrätt
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Antiskallspecialisten i Norden reklamationsavdelning på telefon 073-878 12 86, via e-post [email protected] eller via Antiskallspecialisten i Nordens hemsida www.Antiskallspecialisten.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (RN är samma som ditt ordernummer), som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till Antiskallspecialisten i Norden skall kunden först ha erhållit ett RN. Returförsändelsen skall sedan tydligt märkas med detta RN. Kunden bör skriva erhållet RN på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returernas till Antiskallspecialisten i Norden bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Kunden skall bifoga ett kvitto på fraktkostnaden tillsammans med den defekta produkten samt skicka de nödvändiga kontouppgifter som behövs för eventuell återbetalning av fraktkostnad så Antiskallspecialisten i Norden kan återbetala kostnaden för frakten vid giltig reklamation. I de fall retur- eller reklamationsärendet ej är giltigt kommer ingen återbetalning av fraktkostnad att ske. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. Antiskallspecialisten i Norden förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd vilket kommer att kontrolleras av Antiskallspecialisten i Norden. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Antiskallspecialisten i Norden för erhållande av ett RN. Returfrakten bekostas av konsumenten.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.
Om en vara är transportskadad skall Antiskallspecialisten i Norden kontaktas inom fem dagar för information om ersättning."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0