Lite smått och gott

Idag har jag varit ledig. Skönt! Jag har spenderat hela dagen med dogsen och de älskar när de får följa med mig överallt! Jag tog bussen in till stan för att hämta biljetter till S:t Pauli kyrka där min examenshögtid håller rum den 14e januari 2011. Sen gick vi till min kompis Helena och tog en fika hos henne. Efter det tog vi en promenix genom stan till en djuraffär för att köpa hundtandkräm med leversmak. Akvarietjänst bjöd på tre prover av hundmat/torrfoder. Jag tänkte direkt att detta här kommer Jackson aldrig att äta men tji fick jag....han åt alltihop och lämnade det gamla torrfodret som jag blandat ut det nya med! Kanske ska jag köpa detta till Jackson?

Väl hemma igen blev det litre städning och julpyntning med den nyinköpta stora julstjärnan vi har i vardagsrummsfönstret. Våra julstrumpor hängde jag upp på vår spis. En strumpa till varje medlem i familjen Åkesson!


Mr Jackson fick sitta i väskan när vi gick till bussen. Det snöade som tusan, vilket inte uppskattas av varken mig eller Jackson...


Mr Jackson i Helenas knä. Helena vill såååå gärna ha en Jacksonvalp och håller tummarna för att det blir fler i framtiden....


Jag och Lakritsbiten


Denna tandkrämen köpte jag på Akvarietjänst, 89 kr (!!) kostade den. Hoppas de nu gillar den bara....det fanns en mycket billigare men den hade inte leversmak....

Vår spis med våra julstrumpor. Jackson har en grön och Lakrits en röd....


Här är något som jag ser fram mot! Utstälning på Älvsjömässan i Stockholm!


Go Lakrits, go Lakrits, go Lakrits hejja hejja hejja! Snart är det bara en vecka kvar....(19 december)


Här är något jag oxå ser väldigt mycket fram mot: EXAAAAAAMEN!!!! Snart är jag "syrra"!


I helgen ska jag och Angelica ha vårt traditionella lussebak tillsammans. Jag tror att det blir 5e eller 6e året i rad vi bakar lussebullar, lyssnar på julmusik och myser med dogsen tillsammans! Längtar!


Kommentarer
Postat av: Momo

Oh, so mycket trevligt att se fram emot! Vi onskar Lycka till med allt from Lussebak (Hello to Angelica from us) till Dogshow och Examen! frina pics Du har satt in pa blogen. Vi har oxa Julstrumpor hangandes on the Fireplace. Kram from ett soligt och varmt SoCal./ Momo

2010-12-10 @ 07:39:39
Postat av: J I L L I Z

guuud så söötr hund :D:D

2010-12-10 @ 08:36:56
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: Linda

Mina killar älskar tandkrämen med leversmak, det är den enda som funkar, utan den hade jag nog inte fått borsta tänderna på dem alls. =)

Lycka till!

2010-12-10 @ 13:13:02
URL: http://spoileddog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0