Dogstroller (hundvagn)

Dessa hundvagnar säljes av mig. Är i intresserade så mejla mig på [email protected].
Jag har en liknande själv. Hundarna älskar den!

Info: Dog stroller för hundar upp till ca 14 kg. Regnskydd, 2 mugghållare med stängbart fack i mellan, framhjul med fjädring, dyna i teddytyg, hake i suffletten för att fästa koppel. "Buren" är 49 cm lång och 36 cm bred. Bakhjulen går att låsa så att vagnen inte rullar iväg.
Har färgerna rosa, röd och himmelsblå. Vagnarna har fyra hjul. Priset är 1500 kr.

Perfekt till utställningar!






 


Kommentarer
Postat av: Celina

Alltså, sorry men sånt här gör mig bara så fruktansvärt förbannad. Hundar har till och med två ben mer än vad människor har och dom är till för att användas. Folk som använder hundar som små barbiedockor borde faktiskt ställas inför rätta ang. djurplågeri. Och nej - jag överdriver inte. Sorry om du tar illa upp, men få saker kan få mitt blod att börja koka, och det här är en sån sak.

2010-01-04 @ 16:28:55
URL: http://schlaijna.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hmmm tycker det framgår ganska tydligt av texten att hundarna blir rastade mer än genomsnittet... Man använder inte en dogstroller ISTÄLLET för att låta hundarna gå utan som ett komplement vid de tillfällen då hundarna inte kan/bör gå som tex. på utställningar istället för bur, när det är mycket folk, när man ska gå extremt långt eller om man ska träna hundarna så kan man ha båda med men den ena i strollern under tiden. Jag tänker på den som en transportbur med hjul.

2010-01-04 @ 20:04:28
Postat av: Jenni

I mitt fall är strollern en transportbur på hjul. Mina hundar går nog mer än genomsnittet vad chihuahuor går....de tränas i agility, lydnad och spårning.....

Strollern används då hundarna inte kan gå själva, tex när det finns risk att de blir trampade på (vid tex utställningar....) Bra kommentar Katarina!

2010-01-04 @ 21:21:47
Postat av: Jim

Celina, Åker du buss eller kör bil?

Varför??? Du kan ju gå! Du har ju 2 ben?



Men det är klart, du är ju människa, dom ska

behandlas drägligt. Ett djur däremot ska utnyttja

sina lemmar 100% och inte ha det bra. Det är ju

ett djur.



2010-01-05 @ 12:09:05
Postat av: Momo

Till Celina m.fl. som ej vill eller kan forsta finessen med att ha sin hund/katt i en stroller vid behov.; Tank pa hur djuret kanner sig i en tat folksamling, inte alltid latt att halla sina tassar i styr for alla manniskofotter som trampar omkring, samt att det ar ett ypperligt satt att transportera Din alskade familjemedlem till platser far away.

So, strollern ar EJ en ersattning for promenad, den den ar ett hjalpmedel for bade de 4-benta och oss 2-benta... Hoppas Du/ni forstar inneborden i denna kommentar till Dogomania's blog. By the way, why don't visit US and check out how we use the stroller over here!

2010-01-07 @ 00:03:48
Postat av: Annette

Hej har tagit över en powder puff som är jätte snäll , men lite rädd av sig;( jag vill ha en vagn så han kan vara med mig till stan på pendeln el om jag ska luncha någon stans! Då han ligger i bur kan ju ingen neka mig att handla åå dyl jag vill att han vänjer sig med ljud och folk;) och jag orkar inte bära runt på honom!! Det handlar inte om att han inte ska få gå absolut inte han har 4 ben att gå med och dom får han andvända!! Mvh A/S

2011-09-03 @ 22:58:49
Postat av: Eva

De här vagnarna är verkligen användbara vid utställningar och när man har en liten valp som inte orkar gå samma runda som de vuxna hundarna. Jag tror inte att det är någon som använder dem "istället för".

MVH

Eva

2011-10-19 @ 23:35:25
Postat av: Cecilia

Blir glad att det är fler som ger tummen upp för hundvagnar! Jag är så glad att de finns särskilt eftersom min hund nu håller på och bli blind och blir alltmer osäker på tex bussar o platser med mkt folk. Hellre ha med honom i en vagn än att han ligger hemma själv, o bara för man har en vagn till sin hund betyder inte det att den sitter i den 24/7....

Om ngn har tips på var jag kan hitta en lite "rejälare" vagn så hör gärna av er. Vill ha en med ordentliga hjul. Jag har en mellanpudel o han verkar vara för tung för den jag köpt som inte är likadan, men nästan, som den på bilden här.

Mvh Cecilia!!!

2012-01-31 @ 20:59:11
Postat av: Älvan

hej! maila mig! letar efter såna vagnar!!

2012-03-06 @ 05:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0