Träning träning träning

Idag tränade jag doggarna med hundpsykologen Natalie igen. Vi möttes i Hammars Park klockan 10.
Till dagens träning hade hon hyrt in två tjejer med varsin hund som vi skulle träna med. Vi skulle se hur nära Jackson och Lakrits kunde komma innan de kände för stort obehag. Lakrits klarade ca 5 meter och Jackson ca 10-15 meter.
Störst framsteg gjorde Jackson som otroligt nog tog allt gottis han fick! Att lakrits klarade det han klarade var väntat sa Natalie.

Träningen gick ut på att ett ekipage med hund startade i varsin ände av en stor gräsplan. Sedan gick vid längs med varann framåt och tillbaka, närmre och närmre varann. Vi gick liksom som i ett sick sack mönster. Till slut gick vi sida vid sida nära varandra. Allt gick jättebra trots lite störmoment under tiden (passerande hundar). Jackson blev snabbt trött och fick ta många pauser. Jag är stolt över att de klarade det så bra och stolt över mig själv på all träning och tid jag lagt ner på dem under de senaste tre veckorna, trots mkt pluggande mm.

På kvällen klickade jag båda två samtidigt vid kvällsmålet. Jackson åt torrfodret som det var, vilket händer VÄLDIGT sällan! Lakrits har nu lärt sig att följa min hand; som är ett första steg i ett inlärningsmoment.

Tack till Natalie som ställer upp och tränar i tre timmar på sin födelsedag!

Extra kul var att det var strålande sol och en massa fågelkvitter ute idag under träningen!!! Snart är det våååår!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ar imponerad av bada Doggarna samt av deras Matte och tranare Natalie! So roligt for er alla att det blivit ett so positivt resultat.

Traning ger fardighet, bra jobbat alla inblandade!

Jag ser soooo fram emot att snart fa traffa "mina" Underbarheter igen / Natti kram from landet i wester och Momo.

2010-03-14 @ 08:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0