Viktigt med egentid!

När man har fler hundar än en så är det viktigt med lite egentid med matte och husse, tycker jag!
Igår gick jag och Jackson en promenix på Sibbarp tillsammans. han skuttade omkring som bara den, skraffsade i sand och tång, jagade ankor och svanar mm. jackson har inte fått så mkt motion den senaste tiden eftersom jag måste gå ut separata rundor med dem (orkar inte gå långt då...) och så har jag mkt i skolan just nu. Dessutom har Jackson problem med tassarna nu när det är kallt. Han krampar rätt så mkt.

Lakrits fick sin tid med oss på eftermiddagen igår. då tog vi bussen för att hälsa på husse på jobbet och sen åkte vi till husses kompisar som har en jäkla massa pudlar (för tillfället "bara" 5 st men de har varit fler...). Med toy och dvärgpudlarna gick det jätebra! Han skällde inte alls (vilket han brukar göra). Men när storpudeln Kitty kom hem med matte blev det ett jäkla liv på Lakrits! Men.....han blev tyst så fort jag klickade honom. Det gick åt en väldans massa lever-godis för att få tyst på honom. Tillslut skällde han inte på Kitty längre utan för att han var passiv - han ville ha kommando hela tiden.

Kul att se framgångar med träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0