En aktiv helg!

I fredags passade jag lilla Puma i några timmar. Hon ska "utställningstränas" eftersom hon ska debutera på Malmö Valp (om nu utställningen inte blir inställd pga problem med "husering"). Puma och Lakrits fann varandra snabbt. De lekte och hade dragkamp. Puma ålte som en vante efter Lakrits när de kampade med leksakerna! När det gick lite för vilt till som det ofta gör när Lakrits är inblandad så blev Puma lite rädd....


Puma på promenad


Jackson och Puma har hittat något som luktar gott...


Lilletass Rageing Rose "Puma"


 I lördags var jag i skogen med Angelica och hennes labbe Tindra. Vi gick i 3 1/2 timme! Vi hade fika med oss och stannade halvvägs för att sätta oss på en stock i grönskan. Jackson och Lakrits var först lösa som vanligt men "brände sina broar" när de skällde ut en Jack Russel....Jag som trodde vi tränat bort detta beteende!
Jag la tre spår till Lakrits. Har inte gjort detta sedan i början av juni.  För första gången la jag ett spår i 90 graders vinkel och han klarade det galant! Min duktiga lilla vovve som imponerar så på sin matte! Han for fram som ett skott så jag hann knappt med! Flexikoppel är ett måste vid spårning...Jag förstår inte de som använder spårlina...den hade jag/vi bara trasslat in oss i....Lakrits älskar verkligen att spåra så jag funderar på spårkurs till våren. Vet inte hur långt detta spår var men minst 200 meter i alla fall!


Mr Jackson


Hemmasydda reflexvästar....har inte lyckats hitta i chihuahuastorlek så då får man ju sy själv...


Obligatoriskt med fruktsallad med extremt mycket grädde! Detta har vi alltid med på våra skogspromenixer, jag och Angelica.




I söndagskväll fick jag för mig att jag måste röra på mig så jag tog på mig "rullorna" och tog med Lakrits på en motionsrunda. Han älskar verkligen att springa! Jag lyckades få slut på lite av hans ofantliga energi...

Igår måndag hade jag tenta. Satt och skrev i 4 timmar! hade kramp i handen efter det! Jag var dessutom helt slut i knoppen efteråt så jag beslutade mig för att åka till bokskogen med hundarna. Vi gick en mil....gissa om vi var trötta efter det!

Igår kväll packade jag mina saker för ytterligare en praktikvecka i Ystad. Jag kunde inte hitta Lakrits och ropade efter honom...då stack det upp ett svart huvud ur hundvagnen. Han hade lagt sig för att sova i vagnen eller så ville han inte bli bortglömd! Han vill oxå med till Ystad!


Puma tuggar ben:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0