Mr Jackson kan oxå!

Jag har just kommit in från en halvtimmes promenad med dogsen. Lakrits fick dra lite vikter en bra bit och jäklar vad han flåsade på slutet! Han har en sådan motivation! Så fort han sackade efter lite så tog jag bara fram godiset och så fick han nya krafter! Nu ligger han och sover i fönsterkarmen, trött trött....WP tar verkligen slut på krafterna och det är skönt då jag har jobbehelg vilket innebär att dogsen inte kommer få så mkt motion...

Mr Jackson fick testa på WP för första gången idag och han förvånade mig verkligen! Jag trodde att han skulle ha svårt att acceptera selet (vilket kan upplevas lite skrämmande för vissa hundar då det går ner på sidorna och sedan bakom hunden) men det var inga problem! Han såg lite obekväm ut i början men han blev absolut inte rädd! Han fick dra bara i några minuter och endast 550 gram då jag inte vill börja för hårt med honom. Han drog på bra men inte i samma fart som Lakrits men jag är helt klart nöjd med hans framgång! Jag som trodde att jag skulle få trilskas och locka men nej då! Jackson har inte lika mycket motivation som Lakrits men när jag lockade med mumsigt godis så kom han. Duktiga fina Jackson!


Selet är aningen för stort men det fungerar ändå.....om jag orkar så syr jag ett efter Jacksons mått med.

Kommentarer
Postat av: Momo

So cute Momo's Underbarhet e' i selet, han ser so malmedveten ut. Kanske luktar det kottbulle i Mattes ficka....!

2011-08-13 @ 08:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0