My Dog 2011

I torsdags morse, klockan 04.45 körde vi från Limhamn. Det var snöstorm! Vi kämpade oss fram (tur vi har fyrhjulsdrift!). Ett tag var det som att köra in i en vägg, vi såg inte ett dugg! Sikten var urusel och vi funderade på att vända men jag tjatade att jag ville till utställningen så Jimmy körde snällt på. Vi kom fram precis i tid (4 1/2 senare) och jag hann precis slänga av mig jackan, på med utställningskoppel på Lakrits och nummerlappen på sidan för att sedan kasta mig in i ringen! Men vilken besvikelse det blev. Lakrits fick en 2:a i kvalitet! Domaren Birgitta Svarstad bedömde Lakrits med denna kritik: mentalitet: mycket livlig. Maskulint huvud. Lite ljusa men välformade ögon. Vänster hörntand i nederkäken går upp i gommen. Bra öron och god kropp. Bra ben och fötter("fötter" vaddå FÖTTER??!). Korrekt ansatt och buren svans. Rör sig väl. Bra pälskvalitet. Visar sig väl. Pris pga bettet. Jag tycker personligen inte att Lakrits hörntand går helt upp i gommen och att hans bett är bra (6+6 tångbett) men visst det väl ett litet "fel" med denna hörntand...Domare Birgitta var väääldigt petig med bettet! Hon skickade ut många fina hundar bla en mycket söt och typad hane nr 525 som hade ett liiitet överbett men i övrigt korrekt bett med fina kraftiga vita tänder. Han har enl. ägaren fått cert tidigare och fick på torsdagen en nolla!!! Hon kunde väl i alla fall givit honom en 2:a! Jag tyckte han såg perfekt ut och såg honom som en stor konkurent till Lakrits.

Bilder från torsdagen:

Lakrits är duktig på att stå på bordet 8för det mesta iaf....)




Lakrits räcker ut tungan...


Efter utställningen åkte vi till hotellet för att vila ut. Vi bodde på Scandic i Mölndal. Det hotellet kan jag verkligen rekomendera! Bra och snabb service i deras resturang, trevlig byggnad, god mat, trevligt bemötande, fräscha rum och HUNDVÄNLIGT! Det var en massa hundar som bodde där! Vi somnade rätt så omgående efter lunch och sov väl i minst två timmar. Medan vi åt var Lakrits själv på rummet. Vi hängde ut en skylt där det stod "pet in the room". Han skällde inte alls (till vår förvåning) han hade legat på en handduk vid dörren och väntat och sträckte på sig samtidigt som han gäspade, när vi öppnade dörren. Det var en massa andra hundar som skällde på rummen dock men inte vår Lakritsbit! Duktiga vovve!


Bus med "pipisen" på hotellrummet.


Idag fredag, var det dags i ringen igen för vårt svarta lilla troll. Idag var det Leni Finne som dömde långhåren. Hon hade ett fint sätt mot hundarna och hade en liten kvittrande fågel som hon visade Lakrits, som genast struntade i godiset och nästan hoppade från bordet för att ta den! Hon kommenterade oxå hans bett men gav honom en 3:e plats i öppenklassen ( så jag är rätt så nöjd ändå...). När hon fick syn på lakrits sa hon att hon aldrig tidigare dömt en helsvart chi. Det har jag ju aldrig hört förr.....hon sa även att han var väldigt fin och jag höll med henne!
Kritiklappen var vääldigt svår att läsa då  personen som skrev den skriver som en kratta.....men detta är vad jag kan utläsa: Tillräckliga proportioner, korrekt benstomme, något oregelbundet bett, välburna öron, korrekt överlinje.......tillräckliga vinklar, tillräcklig steglängd,  korrekt päls.

Det var mycket dofter på mattan idag. Lakrits gick som en damsugare i början....någon sa att det förmodligen varit en löptik som gått där tidigare och det var väl den goda doften som min otroligt driftiga Lakrits kände. Varför får man lov att ställa löptikar? Det vara förstör för många hanar! Jag tycker att de inte borde få ställas!


Lakrits skötte sig över förväntan och skällde inte alls i den utsträckning han brukar. På hotellet sa han inte ett knyst och han tom åkte hiss med tre havanaiser (stavas det så?) och han sa inte ett dyft! Nästan så jag börjar undra om någon bytt ut min hund....


Lakrits väntar på sin tur. Han satt fint i sin fina hundvagn.

Jag passade även på att köpa chihuahuacirkelns paraply så jag kan visa att jag är en stolt chi-ägare....Jag behövde verkligen ett paraply så varför inte ha detta snygga med rasklubbens logga på?! Endast 100 pix!

På vägen hem hämtade vi även upp en blå/vit liten korthårig tös vid namn Milli. Mini Fashion Blue Princess heter hon i tavlan. Hennes matte är utomlands så vi ska passa henne i en vecka. Lakrits såg genest sin chans att få en till lekkompis men Milli skällde som Kalle Anka på honom....men efter ett tag blev de polare. Imorgon hämtar jag hem Jackson som varit inackorderad hos våra kompisar Alex och Iris.


Jag har hundvagnar till salu! Tassa in under kategorin hundvagnar här till höger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0