Underbart!


Sommar, sommar och sol....

Vilken härlig dag vi hadt!! Nu ligger jag iförpiken med datorn och skall snart nanna kudden.
Det har varit strålande sol och varma grader i både luften och vattnet! Både vi och hundarna har badat -ja, till och med Jimmy (om än väldigt snabbt...). Segling blev det inte mycket av då vinden inte var den bästa...Nu är vi på Utö. Vi grillade en völdigt god och sftog entrecote till middag som avbjöts med ett glas rött. Hundatna smaskade i sig resterna kryddat med lite Fixodida (mot fästingar).

Hundarna hade flytväst på sig hela tiden förutom när vi klm till Utö och skulle i land. Jag tänkte att då behöver de inte eftersom vi skulle i land och promenixa....men vad händer -jo, klantarslet Lakrits hoppar från peket mot bryggan men missar och plumms i vattnet mellan båtarna! Utan flytväst! Stackarn fick lite panik (jag o Jimmy med). Husse räddar Svarteman genom att kasta sig efter och ta tag i nackskinnet....det var nästan så husse eller jag fick hoppa i egter honom....Så från och med nu är det fytväst ALLTID! Båda dogsen är bra på att simma men det är så sablarns svårt att få tag/upp dem om man inte har ngt att ta i. Flytvästen har ju en ögla på ryggen. Lakrits sjönk under med huvudet då han fick panik. Man såg att han var rädd då ögonen såg ut att ploppa ut på honom....Men det tog inte lång stund så var han som vanligt igen, tack och lov!


Jag och Lilla Räv badar



Hemskt matte, hemskt att vara blöt!!!



Kaptenen


styrman


Dags att hissa segel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0