Ett besök hos Diva

I söndags var jag och killarna och hälsade på Lakrits dotter Diva. Hon bor i Staffanstorp med husse och matte. Vi bjöds på god fika. Dogsen lekte i trädgården och hade verkligen skitkul! Som de sprang! Diva låter precis likadant som sin far när hon springer: ett andetag per steg ungefär...Ibland var det svårt att se vem som var vem av Lakrits och Diva, när de for omkring.

Jag höll en snabblektion i  utställning och visade matte Sabine hur man ska ställa upp sin hund på bordet framför utställningsdomaren. Förhoppningsvis blir det officiell debut för Diva i september på Sofiero (Helsingborg). Innan dess rekommenderar jag några inoffare så hon är van vid miljön vid en utställning. Alla inofficiella utställningar hittar man på www.rytterling.se 

Jag tog mig en snabbkoll i Divas mun och fick med glädje se att hon har ett perfekt bett! 6+6 saxbett med stora vita tänder. Hon har dessutom helt stängd fontanell.


Ska vi leka Jackson?


Full rulle...


Lakritsbiten



Ett stycke hundhuvud


Jag visar på Lakrits hur man ska stå på bordet. Han står inte perfekt men i alla fall still....


Divas tur, bra för att vara första gången!


Herr Räv


Nu tar jag dig brorsan!




Far och dotter


Nu leker vi!!!!




Någon kommer, bäst att skälla!


Hittat något som luktar gott, pappa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0