Hundar i kläder, examensarbete mm.

Lakrits är nu helt återställd. Skönt!

Idag har vi suttit med examensarbetet hela dagen och hundarna har så klart varit med. Lakrits blev lite uttråkad så han bestämde sig för att skälla ut grannens hund men annars har de legat och gosat i sin bärväska. Så här såg det ut:



Så jobbigt det är att skriva ut 9 st intervjuer med personal och boende! Det tar en sådan tid! Vi intervjuar personal och boende på ett vårdhem angående hundars påverkan på äldres hälsa och livskvalitet.

Jimmy skickade en sådan söt bild till mig härom dagen! Se här:

Det ser så otroligt mysigt ut!


Läste en artikel som publicerades i Aftonbladet 30/3 om "fashionabla jyckar" där det diskuteras om hundar i kläder. En bra artikel tycker jag! "De som lägger ner enorma summor på hundkläder är ofta extremt noggranna med sin hund", citat Sture Engström. Det står även att chihuahuor mest behöver funktionsplagg då de lätt får köldkramp när det är kallt. De är ju egentligen ett ökendjur, så vi måste hjälpa dem hålla kylan stången. Sture Engström säger även att det viktiga är att man är lycklig med sin hund och tycker även att man inte ska se ner på dem som klär sina hundar i kläder, så som ofta är fallet, utan hellre hylla dem för deras hundskötsel. I artikeln står det även att det är vanligare med hundar i kläder i storstäderna än på landsbyggden.

Jag klär mina hundar i kläder både för att det är kallt ute och för att de ska vara fina vid t.ex. högtider (då iklädda likadana skjortor). Jackson fryser bara han tittar ut känns det som. Han darrar hela vintern igenom och denna vintern som varit har han fått jättemycket köldkramper så jag har behövt bära honom! Lakrits däremot, han fryser vid -5 grader och kallare....Han klarade ju göra MH i 10 minus och snö upp till knäna på mig! Fast då satt han innanför jackan mellan momenten. Han hade också fleece overall på sig när det var som kallast.

Något som jag dock tycker är fel är när folk sätter på sina hundar kläder när det är varmt ute. I Californien ser man hundar lite då och då med tröja på sig och så är det 25 grader eller varmare ute! Stackars hund! Klänningar, kepsar och annat kul är jag inte heller mot, men vill inte hunden ha det på sig så tvinga inte! Det ska vara funktionellt! Inga långa kjolar som hunden snubblar på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0