Mor, dotter och hunddag

I sondags var det bara jag, mamma och hundarna. Jimmy och Mr Tom korde till Pomona swap meet.

Forst akte vi till en stor park dar man kan "go hiking" pa stigar upp i bergen samt grilla, sola mm pa en stor grasmatta. Parken ligger i Ventura. Det var sa varm att bada hundarna strejkade sa promenaden blev inte sa lang som jag hoppats. Lite skrammande var det. Dar fanns varningsskyltar for mountain lions ocg skallerormar! Usch! Det stod aven vad man ska gora och absolut inte ska gora om man stotar pa ett "lejon". Scary......Tack och lov stotte vi inte pa dessa djur!

Efter detta akte vi till en mycket trevlig hundpark. Denna park var inhangnad och delades av pa mitten sa stora och sma hundar inte kunde vara tillsammans. Skitbra for rasisten Mr Jackson....Jackson skallde endast nar det kom in tva mopsar och en mellanstor ras men pa de mindre raserna sa han inte ett dyft....han skotte sig over forvantan! Vid utgangen fanns det en sluss sa hundarna inte kan smita ut pa parkeringen nar man oppnar grinden! I parken fanns aven lite agilityhinder. Jackson regerade bland smahundarna pa detta! Alla andra fick tvinga sina hundar men Jackson gjorde precis som jag beordrade! Ducktig vovve!

Senare pa eftermiddag gick jag och mamma till poolen. Da fick doggarna vara hemma. Vi hade med oss lite vitt vin och nachos med dippa. Insmorjd med faktor 50 lag jag och stekte mig i solen och lyckades fa en fin branna!


Den stora parken i Ventura.


Mamma och Jackie


Varning for.....


Varning for....


Hundparken




Mr Jackson och Jackie haller ihop i dogparken. Jackie verkligen avgudar sin nya kompis....


Igar var vi pa beachen och promenerade.


Jag med Jackie och Mr Jackson


Min Underbarhet


Ett filmklipp fran hundparken. Jackson tyckte inte att "puggarna" fick vara i "hans" rastgard.....Innan de kom sa sprang han och lekte och hade det kul men nar de kom var leken slut....


Kommentarer
Postat av: Anneli + vavvorna

Vilken jättefin hundpark, sådär skulle det se ut här också tycker jag.

2010-08-20 @ 22:40:43
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0