Tåg och hund

Sitter på tåget till Malmö och har tråkigt så varför inte sysselsätta sig med att skriva ett inlägg?
En sak som jag funderat på  är: varför har SJ alltid djurvagnen precis före eller efter bistrovagnen? Varför inte ha djurvagnen först eller sist? Dels med tanke på allergiker och dels med tanke på alla hundar som inte får lugn och ro för allt folk som springer förbi hela tiden när de ska handla fika i bistron. Just nu sitter jag i en vagn med en amstaff bredvid mig och en katt bakom mig. På vägen upp till Stockholm satt jag i en kupé för sex personer. I kupén var vi fyra stycken och fyra hundar.....snacka om spänt läge....kaos i början men sen gick det bra. Om det skulle vara så att jag skulle åka ännu längre sträcka eller nattåg så hade det inte varit kul med allt spring förbi mig och hundarna. Många vill klappa dem och prata en stund så hundarna får ingen lugn och ro.

Jackson är en berest vavva nu. Flugtit till Stockholm en gång, till USA tre gånger (på tisdag åker vi) och åkt tåg både till Stockholm och Ystad ett flertal gånger! Jackson har flugit fler gånger än min svärmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0